Illiashenko, Sergii2020-03-282020-03-282015Illiashenko S. Innovative process rational choice grounding in organization / S. Illiashenko // Маркетинг і менеджмент інновацій = Marketing and management of innovations. – 2015. – № 2. – С. 11-20.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/45301The generalized scheme of innovative activity in organization, characterizing interconnections between innovative process types, innovative business and innovative strategies, is investigated. The essence of SRRCW, innovations marketing types and works on the innovative and life cycle stages of the new product, is confirmed. Author developed table of decisions and innovative process variants choice algorithm block-scheme, which are reasonably to be implemented in the concrete organization, depending on state of its innovative development potential subsystems constituents and stage of the innovative product radicalization. The received results form base to choose rational variant of the organization innovative process and its innovative strategy in the concrete market conditions, allow to provide mutually coordinated interconnection between SRRCW and innovations marketing on the innovative process stages.Розроблена узагальнена схема інноваційної діяльності організації, що характеризує взаємозв’язки видів інноваційного процесу, інноваційного бізнесу та інноваційних стратегій. Уточнено сутність і зміст видів НДДКР та робіт маркетингу інновацій на етапах інноваційного й життєвого циклу нового продукту. Розроблено таблицю рішень та блок-схему алгоритму вибору варіантів інноваційного процесу, які доцільно реалізувати конкретній організації, залежно від стану складових підсистем її потенціалу інноваційного розвитку та ступеня радикалізації інноваційного продукту. Отримані результати в комплексі формують підґрунтя для вибору раціонального варіанту інноваційного процесу організації та її інноваційної стратегії в конкретних ринкових умовах, дозволяють забезпечити взаємоузгоджену взаємодію НДДКР і маркетингу інновацій на етапах інноваційного процесу.enstructure variant choiceinnovations marketingSRRCWinnovative businessinnovative development potentialinnovative strategiesвибір варіанту структуримаркетинг інноваційНДДКРінноваційний бізнеспотенціал інноваційного розвиткуінноваційні стратегіїInnovative process rational choice grounding in organizationОбґрунтування вибору раціональної структури інноваційного процесу в організаціїArticlehttps://orcid.org/0000-0001-5484-9788