Фесенко, Тетяна ГригорівнаКоваленко, А. А.Ткачов, В. М.Фесенко, Галина ГригорівнаЄрошенко, О. А.2022-11-272022-11-272022Інформаційно-аналітичний супровід гендерного аудиту системи освітнього менеджменту / Т. Г. Фесенко, А. А. Коваленко, В. М. Ткачов, Г. Г. Фесенко, О. А. Єрошенко // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Сер. : Стратегічне управління, управління портфелями, програмами та проектами : зб. наук. пр. = Bulletin of the National Technical University "KhPI". Ser. : Strategic management, portfolio, program and project management : coll. of sci. papers. – Харків : НТУ "ХПІ", 2022. – № 1 (5). – С. 70-79.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/59572Окреслено сучасні вимоги до гендерно-відповідальної системи освітнього менеджменту з акцентом на STEM галузі. Означено потребу у застосуванні гендерного аудиту закладів вищої освіти (ЗВО). Наголошується, що управлінська система має бути здатною до більшої інтегрованості гендерно-сенситивних компонентів. Запропоновано матрицю параметрів гендерної зрілості організаційної системи ЗВО, що включає п’ять базових принципів гендерної рівності, визначених Всесвітнім економічним форумом («гендерна рівність на робочому місці», «гендерно-збалансований менеджмент», «гендерно-справедливі організаційні процеси», «сприяння рівній участі жінок та чоловіків у прийнятті рішень», «сприяння розвитку лідерського потенціалу жінок»). Структуровано контекстні вимоги до гендерно-відповідальної системи освітнього менеджменту. Застосовано модель зрілості проєктного менеджменту Г. Керцнера (Рroject Мanagement Мaturity Мodel) для удосконалення авторської методики вимірювання гендерної активності ЗВО. Представлено результати експериментального дослідження оцінки гендерної зрілості системи управління на прикладі університетів України.Contemporary requirements for a gender-responsive educational management system with an emphasis on the STEM industry is outlined. The need for the use of gender audit of higher education institutions (HEI) is indicated. It is noted that the management system should be capable of greater integration of gender-sensitive components. A matrix of parameters of gender maturity of the organizational system of HEI is proposed. It includes five basic principles of gender equality defined by the World Economic Forum (“gender equality in the workplace”, “gender-balanced management”, “gender-equitable organizational processes”, “promoting equal participation of women and men in decision-making”, “promoting development of the leadership potential of women”). The contextual requirements for a gender-responsive educational management system are structured. G. Kerzner's project management maturity model was applied to improve the author's method of measuring gender activity in HEI. The results of an experimental study of assessing the gender maturity of the management system are presented on the example of Ukrainian universities.ukSTEMгендерний аудитгендермейнстрімінгзрілість управліннягендерна зрілість освітнього менеджментуgender maturity of educational managementgender auditgender mainstreamingmaturity managementІнформаційно-аналітичний супровід гендерного аудиту системи освітнього менеджментуInformation and analytical support of gender audit of educational management systemArticledoi.org/10.20998/2413-3000.2022.5.9https://orcid.org/0000-0001-9636-9598https://orcid.org/0000-0002-2817-9036https://orcid.org/0000-0002-6524-9937https://orcid.org/0000-0001-7133-484Xhttps://orcid.org/0000-0001-6221-7158