Черв'яков, С. Ю.Любарський, Борис Григорович2014-12-192014-12-192014Черв'яков С. Ю. Використання моделі вагона зі змінним кутом нахилу при вирішенні задачі оптимального керування електрорухомим складом / С. Ю. Черв'яков, Б. Г. Любарський // Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ" : зб. наук. пр. Темат. вип. : Математичне моделювання в техніці та технологіях. – Харків : НТУ "ХПІ". – 2014. – № 39 (1082). – С. 183-190.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/10951На поточний момент при розробці нових електрорухомих складів та при моделюванні їх руху виникає питання щодо збільшення середньої швидкості руху та доцільності використання вагонів зі змінним кутом нахилу. В роботі розглядається застосування нахиляємих вагонів для зменшення поперечного прискорення, що зазнає кузов вагона при проходженні кривої. Встановлено, що застосування подібних механізмів дозволяє значно підвищити допустиму швидкість проходження кривої при зменшенні поперечного прискорення, що зазнає кузов. Проведено моделювання руху потягу на ділянці колії в кривих при застосуванні активних засобів нахилу. Рекомендовано застосовувати вагони з активною зміною кута нахилу з обмеженням від 4°.Nowadays the development of new electric rolling stock (ERS) and motion modeling raises the question of increasing the average stock speed and feasibility of using tilting trains. In this paper we use tilting cars to reduce the lateral acceleration of the carbody of a train that is passing a curve. Using such systems lets us to increase significantly the allowed speed in a curve while decreasing the lateral acceleration experienced by the carbody. The simulation of an active tilting train on a track with curves is provided. We recommend using the tilting cars with a tilt restriction starting from 4°.ukвагон зі змінним кутом нахилупоперечне прискоренняпроходження кривихактивний нахил кузовапасивний нахил кузовазалізничний транспортlateral accelerationpassing curvesactive carbody tiltpassive carbody tilttilting trainВикористання моделі вагона зі змінним кутом нахилу при вирішенні задачі оптимального керування електрорухомим складомTilting train model in the problem of optimal train controlArticle