Грень, Лариса МиколаївнаКачайло, Костянтин Володимирович2024-04-092024-04-092024Грень Л. Культура ділового спілкування майбутніх лікарів у закладах вищої освіти: стан розробки проблеми в психолого-педагогічній літературі / Л. Грень, К. Качайло // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2024. – № 1. – С. 14-27.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/76340У статті на підставі аналізу досліджень вітчизняних авторів підкреслено важливість формування культури ділового спілкування у представників професій “людина-людина”, зокрема у майбутніх лікарів у закладах вищої освіти; розглянуто культуру ділового спілкування як одного з показників загальної культури та моральних якостей особистості, що інтегрує зовнішню культуру, культуру мовлення, культуру почуттів, культуру поведінки та етикет; доведено, що для майбутнього лікаря особливо важливим є знання, вміння і навички професійної комунікації, які формуються і розвиваються у нього у процесі навчання у закладі вищої медичної освіти; наведено основні психологічні компоненти спілкування (почуття присутності, прояв турботи про іншу людину, повага до світогляду і точки зору іншої людини, емпатія, щирість як передумова вільного й відкритого спілкування, повага); відведено вирішальну роль педагогічній майстерності викладачів у формуванні культури ділового спілкування майбутніх лікарів у закладах вищої освіти.The article, based on the analysis of research by domestic authors, emphasizes the importance of forming a culture of business communication among representatives of “people-to-people” professions, in particular, among future doctors in institutions of higher education; considered the culture of business communication as one of the indicators of the general culture and moral qualities of the individual, which integrates the external culture, the culture of speech, the culture of feelings, the culture of behavior and etiquette; it has been proven that the knowledge, skills and professional communication skills that are formed and developed in the process of studying at an institution of higher medical education are especially important for a future doctor; the main psychological components of communication are given (a sense of presence, showing concern for another person, respect for the worldview and point of view of another person, empathy, sincerity as a prerequisite for free and open communication, respect); the decisive role of the pedagogical skill of teachers in the formation of the culture of business communication of future doctors in institutions of higher education is assigned.ukмовакультура ділового спілкуваннямайбутній лікаркультуразаклади вищої освітиlanguagecultureculture of business communicationfuture doctorinstitutions of higher educationКультура ділового спілкування майбутніх лікарів у закладах вищої освіти: стан розробки проблеми в психолого-педагогічній літературіA culture of business communication among future doctors in higher education institutions: state of development of the problem in psychological and pedagogical literatureArticlehttps://doi.org/10.20998/2078-7782.2024.1.02https://orcid.org/0000-0003-4466-6018