Illiashenko, Sergii2020-12-282020-12-282020Illiashenko S. M. The role of marketing in knowledge management for the formation and implementation of advanced innovative development strategies [Electronic resource] / S. M. Illiashenko // Marketing of innovations. Innovations in marketing : materials of the Intern. Sci. Internet Conf., December 2020. – Electronic text data. – Bielsko-Biala, 2020. – P. 13-15. – URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/49986.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/49986The sequence and content of the procedures of the management system of strategies of advanced innovative development of the entity are determined. The obtained results can be used as a basis for the development of theoretical and methodological foundations of the organizational and economic mechanism of knowledge management in formation of strategies for advanced innovative development of economic entities.Визначено послідовність і зміст процедур системи управління орієнтованими на знання стратегіями випереджаючого інноваційного розвитку господарюючого суб’єкта. Отримані результати можуть бути покладеними в основу розроблення теоретико-методологічних засад організаційно-економічного механізму управління знаннями в контексті формування стратегій випереджаючого інноваційного розвитку господарюючих суб’єктів.enknowledge marketingknowledge managementadvanced innovative developmentdevelopment strategiesмаркетинг знаньменеджмент знаньвипереджаючий інноваційний розвитокстратегії розвиткуThe role of marketing in knowledge management for the formation and implementation of advanced innovative development strategiesРоль маркетингу в управління знаннями при формуванні і реалізації стратегій випереджаючого інноваційного розвиткуThesishttps://orcid.org/0000-0001-5484-9788