Юр'єва, Ірина Анатоліївна2024-11-042024Методичні вказівки з практичних занять з дисципліни "Комплаєнс-менеджмент у фінансово-кредитній сфері" [Електронний ресурс] : для студентів спец. 072 "Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок" / уклад. І. А. Юр'єва ; Нац. техн. ун-т "Харків. політехн. ін-т". – Електрон. текст. дані. – Харків : НТУ "ХПІ", 2024. – 25 с. – URI: https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/83100.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/83100Комплієнтність є однією з необхідних умов реалізації стратегічних рішень щодо забезпечення безперервності бізнесу з точки зору виконання раніше прийнятих зобов’язань. Метою вивчення дисципліни є аналіз та систематизація загальних підходів до організації комплаєнс-менеджменту в фінансово-кредитних установах з метою розкриття оптимальних стратегій, методологій та інструментів, необхідних для забезпечення високого рівня відповідності законодавству, регуляторним вимогам і етичним стандартам в діяльності підприємств. Кожна організація, будучи невід’ємною частиною суспільства, несе відповідальність за дотримання сформованих у суспільстві правил поведінки. Як наслідок, зростає кількість керівників, які усвідомлюють необхідність впровадження комплексного підходу до моніторингу та оцінки відповідності стратегій, що реалізуються, відповідно існуючим нормам та стандартам. Складається визначення комплаєнс-менеджменту як невід’ємного елементу системи управління підприємства, який забезпечує достатню впевненість у відсутності порушень вимог та дозволяє запобігти притягнення до відповідальності.Крім того, дослідження ставить за мету розгляд особливостей розвитку комплаєнсу в сучасному українському бізнесі як додаткової гарантії протидії корупції. За результатами ідентифікації та аналізу ключових комплаєнс-ризиків сформульовані практичні рекомендації щодо впровадження функцій комплаєнс-менеджменту в фінаново-кредитних установах, які передбачають послідовну реалізацію дій щодо запобігання та виявлення порушень правових та етичних норм реагування на їх наслідки. Саме комплаєнс-менеджмент можна узагальнено охарактеризувати, як внутрішньо-корпоративну систему, яка забезпечує відповідність діяльності підприємства параметрам інституційного простору, у межах якого вона функціонує; законодавчим нормам, стандартам, інструкціям та кодексам поведінки, договірним зобов’язанням, моральним та етичним нормам, недотримання яких може спричинити фінансові та репутаційні втрати.ukметодичні вказівкифінансово-кредитна сферабанківська справаекономічна діяльністьстрахуванняаудитменеджментМетодичні вказівки з практичних занять з дисципліни "Комплаєнс-менеджмент у фінансово-кредитній сфері"Learning Objecthttps://orcid.org/0000-0002-8159-7763