Васильцова, Світлана ОлександрівнаРоманчик, Тетяна Володимирівна2022-10-062022-10-062021Васильцова С. О. Використання проєктного менеджменту в маркетингової діяльності підприємства / С. О. Васильцова, Т. В. Романчик // Вісник Національного технічного університету "ХПІ" (економічні науки) = Bulletin of the National Technical University "KhPI" (economic sciences) : зб. наук. пр. – Харків : НТУ "ХПІ", 2021. – № 4. – С. 75-78.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/58354У статті проаналізовано економічна сутність такої важливої для будь-якого підприємства, категорії як проектний менеджмент. Виявлено необхідність його використання в маркетингової діяльності. Визначено його роль в комплексі маркетингу при розробці нових товарів, а також удосконаленні вже існуючих. Якщо на підприємстві в роботі знаходиться декілька проєктів, а на кожен тиждень припадає з десяток дедлайнів, то кількість контрольованих завдань може перевалити за сотню, то працювати без авралів навіть при найнапруженішому графіку буде не можливо. Тому застосування методів управління проєктами у такій напруженій ситуації надаси можливості тримати усі процеси під контролем, дуже оперативно реагувати на виявлені проблеми та швидко коригувати плани, що надаси можливості працювати без авралів при найнапруженому графіку. Кожен проєкт має свою природу, життєвий цикл, закономірності та методи управління. Використання певної методології управління проєктами надаси можливості реалізувати його оптимальним чином, уникнувши провалу та втрати грошей. Важливість проєктного менеджменту зростає, коли компанія планує розробити новий продукт. Користувацьки вимоги до майбутнього продукту повинен формувати маркетолог і ця частина роботи відноситься до проєктного менеджменту. Оволодіння проєктним менеджментом надає можливість більш системно дивитись на завдання та процесс його вирішиння, це дуже важливо при розробці та реалізації стратегії маркетингу. Методологія проєктного менеджменту розрахована на складні ресурсомісткі проєкти та повноцінне його застосування буде надмірним. Використовувати треба лише те, що справді підвищить ефективність роботи підрозділу. Необхідно якісно впровадити та здійснювати проєктний менеджмент у відділі, якщо співробітники будуть усвідомлено брати участь у проєктах. Найкращий спосіб цього досягти це проведення семінарів з основ управління проєктами для них. А в міру «зростання» співробітників можливо делегувати їм частину проєктних функцій за їхньою спеціалізацією, це підвищить мотивацію персоналу та розвантажить керівництво для складніших завдань.The article analyzes the economic essence of such an important category for any enterprise as project management. The necessity of its use in marketing activity is revealed. Its role in the marketing complex in the development of new products, as well as the improvement of existing ones is determined. If the company has several projects in progress, and each week has a dozen deadlines, the number of controlled tasks can exceed a hundred, then work without rushes, even with the busiest schedule will not be possible. Therefore, the use of project management techniques in such a stressful situation will provide opportunities to keep all processes under control, respond very quickly to identified problems and quickly adjust plans that will provide opportunities to work without rushes on a busy schedule. Each project has its own nature, life cycle, patterns and methods of management. Using a certain project management methodology will provide opportunities to implement it in an optimal way, avoiding failure and loss of money. The importance of project management grows when a company plans to develop a new product. Custom requirements for the future product should be formed by the marketer and this part of the work relates to project management. Mastering project management provides an opportunity to look more systematically at the task and the process of solving it, this is very important in the development and implementation of marketing strategy. The project management methodology is designed for complex resource-intensive projects and its full application will be excessive. It is necessary to use only that will really increase efficiency of work of division. It is necessary to implement and implement project management in the department, if employees will consciously participate in projects. The best way to achieve this is to hold seminars on the basics of project management for them. And as employees grow, it is possible to delegate some of the project functions to their specialization, which will increase staff motivation and relieve management of more complex tasks.ukмаркетингпроєктний менеджментпроєктризикиресурсипопитmarketingproject managementprojectrisksresourcesdemandВикористання проєктного менеджменту в маркетингової діяльності підприємстваUse of project management in the marketing activities of the enterpriseArticledoi.org/10.20998/2519-4461.2021.4.75https://orcid.org/0000-0002-3750-9922https://orcid.org/0000-0002-2065-2415