Movmyga, Nataliia YevhenivnaDemidova, YuliaPolezhaieva, Olena Viktorivna2024-12-052024Movmyga N. Ye. Professional orientation of a teacher in the context of STEAM education introduction and the prerequisites for STEAM competencies formation / Nataliia Movmyga, Yuliia Demidova, Olena Polezhaieva // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2024. – № 3. – P. 113-128.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/84035The issue of teacher`s professional development in the context of STEAM education introduction is considered. Emphasis is put on the actualization of 4C method which is used to overcome the misunderstanding between the knowledge that students acquire in higher education institutions and the skills that employers expect from students. This method includes such main components as: communication skills, creativity, critical thinking and teamworking. The proposed recommendations for the development of STEAM competencies can contribute to the formation of professional success and development of innovative pedagogical experience of higher education institutions teachers. This research does not solve the problem of teacher`s professional development in the field under consideration and can be continued in analyzing its features depending on the professional area of study.Розглянуто питання професійної спрямованості та розвитку педагога в умовах запровадження STEАМ-освіти. Зроблено акцент на актуалізації методу 4К, який використовується для подолання невідповідності між знаннями, які отримують студенти на етапі фахової підготовки і тими навичками, що очікують від студентів роботодавці. Цей метод включає в себе основні складові: комунікативні навички, креативність, критичне мислення та командну роботу. Запропоновані рекомендації розвитку STEAM компетентностей можуть сприяти формуванню професійної успішності та розвитку інноваційного педагогічного досвіду викладачів ЗВО. Дане дослідження не вичерпує проблему професійного розвитку педагога у розглянутій галузі та може бути продовжено у напрямі вивчення її особливостей залежно від фахових напрямків навчання.enSTEAM educationSTEAM competencetransdisciplinary approachcompetence approach4C formulateacher professional developmentcommunication skillscreativitycritical thinkingteamworkdefinitions of STEM educationSTEАМ-освітаSTEАМ-компетентністьтрансдисциплінарний підхідкомпетентнісний підхідформула 4Кпрофесійний розвиток педагогакомунікативні навичкикреативністькритичне мисленнякомандна роботадефініції STEАM-освітиProfessional orientation of a teacher in the context of STEAM education introduction and the prerequisites for STEAM competencies formationПрофесійна спрямованість педагога в умовах запровадження STEАМ-освіти та особливості розвитку STEАМ компетентностейArticlehttps://doi.org/10.20998/2078-7782.2024.3.09https://orcid.org/0000-0002-7207-8558https://orcid.org/0000-0002-8295-5972https://orcid.org/0000-0002-3178-6339