Тихонова, Марина ЄвгеніївнаТкаченко, Світлана Вікторівна2023-06-132023-06-132023Тихонова М. Mind Map та інтерактивний словник як продуктивні інструменти засвоєння нової лексики зі спеціальності IT / М. Є. Тихонова, С. В. Ткаченко // Актуальнi питання гуманiтарних наук : міжвуз. зб. наук. пр. молодих вчених Дрогоб. держ. педагог. ун-ту iм. Iвана Франка = Humanities science current issues : interuniversity coll. of Drohobych Ivan Franko State Pedagogical University young sci. res. papers / ред. кол.: М. П. Пантюк [та ін.]. – Дрогобич : Гельветика, 2023. – Вип. 61, т. 3. – С. 222-227.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/66190Ця стаття актуалізує важливість дослідження й використання Mind Map та електронного інтерактивного словника, які набувають все більшого значення в сучасному освітньому процесі. Продуктивне навчання – це професійні знання та навички, здатність мислити та автономність. Як ефективний інструмент, ментальна карта може значно розвинути потенціал і здатність до мислення студентів. Ця карта складається з ліній, символів, тексту, кольорів і графічних елементів. Застосовуючи цей засіб мислення, можна візуалізувати зберігання, організацію, розташування, вивчення, перегляд і запам’ятовування інформації. На основі спорідненого стилю мислення можна побудувати власну систему знань. Mind Map базується на радіантному мисленні, яке відноситься до асоціативних мисленнєвих процесів, які виходять із центральної точки або з’єднуються з нею. Ментальна карта є зовнішнім вираженням радіантного мислення, бо завжди випромінюється від центрального зображення. Кожне слово та образ стають самі по собі підцентром асоціації з нескінченним ланцюгом розгалужених моделей від загального центру або до нього. Хоча така карта намальована на двовимірній сторінці, вона представляє багатовимірну реальність, що охоплює простір, час і колір. Інтерактивні словники можуть використовуватися для підтримки різноманітної навчальної діяльності, тобто вичерпно і компактно представляти, зокрема, візуалізувати концептуальну структуру знань предметної області, включати в мову нові поняття і знання для досягнення професійних й інших персональних цілей. Також перевагою інтерактивних словників є те, що вони надають користувачеві можливість виконати те чи інше завдання. В цій статті ми навели приклад такого виду онлайн сервісу:це інтерактивна платформа Quizlet, яка спрямована на вивчення лексики різними мовами шляхом використання та створення наборів карток зі словами і визначеннями, які об’єднані в модулі, папки чи курси. Студенти, які використовують Quizlet, стверджують, що їхня успішність набагато покращилась. Робота містить опис та принцип створення ментальної карти, огляд наявних видів інтерактивних словників, приклади Mind Map та карток для роботи з лексикою. Підсумовуючи, цей матеріал є актуальним для підвищення лексичної компетенції користувачів.This article updates the importance of research and use of Mind Map and electronic interactive dictionary, which is gaining more and more importance in the modern educational process. Productive learning is professional knowledge and skills, ability to think and autonomy. As an effective tool, mind mapping can significantly develop students’ potential and thinking ability. This map consists of lines, symbols, text, colors and graphic elements. It is possible to visualize storing, base of thinking, you can build your own knowledge system. The Mind Map is based on radiant thinking, which refers to associative thought processes that emanate from or connect to a central point. Any Mind Map is an external expression of radiant thinking, because it always radiates from the central image. Each word or image becomes a subcenter of association itself with an endless chain of branching patterns from or to the general center. Although such a map is drawn on a two-dimensional page, it represents a multidimensional reality spanning space, time, and colour. Interactive dictionaries can be used to support a variety of educational activities, that is, comprehensively and compactly present, in particular, visualize the conceptual structure of knowledge of the subject area; include new concepts and knowledge in the language to achieve professional and other personal goals. Another advantage of interactive dictionaries is that they give the user the opportunity to perform various tasks. In this article, we have given an example of such an online service as the interactive platform Quizlet, that aims to study vocabulary in all languages by using and creating sets of cards with words and definitions that are grouped into modules, folders or courses. Students who use Quizlet service claim that their academic performance has greatly improved. The paper includes a description and principle of Mind Map creation, overview of existing types of interactive dictionaries, examples of Mind Map and cards for working with vocabulary. In summary, this material is relevant for improving the lexical competence of users.ukментальна картамнемотехнікаобразне мисленнялогічне мисленняцільове словоінтерактивний словникелектронна лінгвістична побудоваmnemonicsfigurative thinkinglogical thinkingtarget wordinteractive dictionaryelectronic linguistic constructionMind Map та інтерактивний словник як продуктивні інструменти засвоєння нової лексики зі спеціальності ITMind Map and interactive dictionary as productive tools for learning new IT vocabularyArticlehttps://doi.org/10.24919/2308-4863/61-3-36https://orcid.org/0000-0001-5040-1185https://orcid.org/0000-0002-8517-7651