Дьяконенко, Ніна ЛеонідівнаЛюбченко, О. А.2022-04-302022-04-302018Дьяконенко Н. Л. Роль лекції при навчанні студентів у технічному університеті / Н. Л. Дьяконенко, О. А. Любченко // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки. – Чернігів, 2018. – Вип. 153. – С. 32-35.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/56667У статті обговорюються місце і роль лекції в системі сучасної освіти в технічному університеті. Розглядаються можливості зміни традиційних підходів до використання лекцій в навчальному процесі. Наведений опис деяких прийомів і методів, які можуть бути використані при читанні лекцій з фізики і проаналізована їх ефективність. Розглянуті нові методики, що дозволяють підвищити результативність освітнього процесу, поліпшити сприйняття пропонованого на лекції матеріалу, стимулювати інтерес студентів до процесу навчання. У статті підсумовано застосування методів інверсійного навчання ("flipping the classroom") та різних інтерактивних методик. Наведено основні прийомів, які дозволяють максимально ефективно використовувати час лекції. Крім того, обговорюється роль та завдання викладача в проведенні занять з використанням інтерактивних методів. Наведений аналіз дозволяє дійти висновку, що лекції залишаються актуальним елементом навчального процесу в технічному університеті, особливо у разі використання сучасних методів та творчих підходів.The article discusses the place and role of a lecture in the system of modern education at the technical university. The possibilities of changing traditional approaches to the use of lectures in the educational process are considered. The description of some techniques and methods that can be used for lectures on physics and their effectiveness is analyzed. New methods, which allow increasing the efficiency of the educational process, improving the perception of the material offered at the lecture, stimulating the interest of students in the learning process have been evaluated. The article summarizes the application of the methods of inverted learning ("flipping the classroom") and various interactive techniques. The main techniques that allow the most effective use of lecture time are given. In addition, the role and tasks of the instructor in conducting classes using the interactive techniques are discussed. The analysis carried out leads to the conclusion of the continuing relevance of the lectures in the teaching process at the technical university, especially using the modern methods and creative approaches.ukлекціятехнічний університетфізикаінтерактивне навчанняпроблемні завданняекспериментиlecturetechnical universityphysicsinteractive teaching processproblem tasksexperimentsРоль лекції при навчанні студентів у технічному університетіThe Role of Lectures at Student Education at the Technical UniversityArticle