Чернобровкина, Светлана Витальевна2020-08-172020-08-172020Чернобровкина С. В. Формирование средств маркетинговых коммуникаций машиностроительных предприятий = Formation of means of marketing communications of machine-building enterprises [Электронный ресурс] / С. В. Чернобровкина // Theoretical & Applied Science. – Electronic text data. – 2020. – Vol. 85, iss. 05. – P. 7-11. – Access mode: http://t-science.org/arxivDOI/2020/05-85/PDF/05-85-2.pdf, free (17.08.2020).https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/47745В данной работе предлагается методика формирования сетевых и несетевых средств маркетинговых коммуникаций машиностроительных предприятий на основе их целей, отрасли деятельности и целевых аудиторий.In this paper, we propose a methodology for the formation of network and non-network marketing communications of machine-building enterprises based on their goals, industry, and target audiences.ruцелевая аудиторияотрасль машиностроенияцели маркетинговых коммуникацийрыночная деятельностьmachine-building enterprisesmarketing communicationsgoals of marketing communicationsmeans of marketing communicationstarget audienceengineering industryФормирование средств маркетинговых коммуникаций машиностроительных предприятийFormation of means of marketing communications of machine-building enterprisesArticledoi.org/10.15863/TAS.2020.05.85.2https://orcid.org/0000-0001-6309-6466