Назаров, Олександр ІвановичКривошапов, Сергій ІвановичСергієнко, Микола Єгорович2023-03-222023-03-222022Назаров О. І. Оцінка відносного зносу фрикційних поверхонь дискових гальмівних механізмів легкових автомобілів / О. І. Назаров, С. І. Кривошапов, М. Є. Сергієнко // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Сер. : Автомобіле- та тракторобудування = Bulletin of the National Technical University "KhPI". Ser. : Automobile and Tractor Construction : зб. наук. пр. – Харків : НТУ "ХПІ", 2022. – № 1. – С. 26-35.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/63543У статті проведено пошук та аналіз конструктивних параметрів дискових гальмівних механізмів, які забезпечують регламентовану ефективність гальмування та зносостійкість фрикційних пар з метою підвищення їх довговічності. Для оцінки відносного зносу фрикційних поверхонь дискових гальмівних механізмів легкових автомобілів було надано оцінку параметрам, якими можна характеризувати знос спряження. На прикладі легкових автомобілів Lanos розглянуто можливості перспектив подальшого розрахунку коефіцієнтів зносостійкості матеріалів тіл тертя за допомогою узагальнених математичних моделей, як моделі зношування фрикційних пар дискових гальм, яка включає конструктивні параметри фрикційних поверхонь, величину приводного тиску, початкову швидкість гальмування автомобіля та час гальмування, за якого відбувається знос.The article provides a search and analysis of the design parameters of disc brake mechanisms that provide regulated braking efficiency and wear resistance of friction pairs in order to increase their durability. To assess the relative wear of the friction surfaces of the disc brake mechanisms of passenger cars, an assessment was made of the parameters that can characterize the wear of the interface. On the example of Lanos passenger cars, the possibilities of prospects for further calculation of the coefficients of wear resistance of materials of friction bodies using generalized mathematical models, such as a model of wear of friction pairs of disc brakes, including the design parameters of friction surfaces, the magnitude of the drive pressure, the initial braking speed of the car and the braking time, are considered. wear occurs.ukдисковий гальмівний механізмдискфрикційна накладказношуваннявідносний зносзносостійкістьдовговічністьdisc brake mechanismdiscfriction liningwearrelative wearwear resistancedurabilityОцінка відносного зносу фрикційних поверхонь дискових гальмівних механізмів легкових автомобілівEvaluation of relative wear of friction surfaces of disc brake mechanisms of passenger carsArticledoi.org/10.20998/2078-6840.2022.1.04https://orcid.org/0000-0002-9214-7506https://orcid.org/0000-0001-5168-1924https://orcid.org/0000-0003-4605-6790