Гращенкова, Вікторія ВолодимирівнаЧудовська, Тетяна Сергіївна2023-04-122023-04-122023Гращенкова В. Сучасні тенденції підвищення кваліфікації педагогічних працівників як вектора їхньої професіоналізації / В. Гращенкова, Т. Чудовська // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2023. – № 1. – С. 24-33.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/64137Стаття присвячена аналізу сучасних тенденцій професіоналізації педагогічного персоналу у галузі підвищення кваліфікації. Визначено необхідність внесення змін у неперервну педагогічну освіту. Приділено увагу фасилітації дослідницько-навчального процесу. Розглянуто питання формування професійної ідентичності викладачів. Запропоновано рекомендації щодо вдосконалення системи підвищення кваліфікації вчителів за умови підтримки шкільних проєктів та інноваційних процесів у навчальних закладах.The article is devoted to a detailed analysis of modern trends in the professionalization of teaching staff in the field of advanced training. The necessity of making changes in continuous pedagogical education has been determined. Attention is paid to facilitation of the research and educational process. The question of the formation of the professional identity of teachers is considered. Recommendations are offered for improving the system of teacher training under the condition of supporting school projects and innovative processes in educational institutions.ukпідвищення кваліфікаціїпрофесіоналізаціяпрофесійний розвитоктренінгова групафасилітація дослідницько-навчального процесупрофесійна ідентичністьшкільний проектprofessional developmentprofessionalizationprofessional developmenttraining groupfacilitation of the research-educational processprofessional identityschool projectСучасні тенденції підвищення кваліфікації педагогічних працівників як вектора їхньої професіоналізаціїTo the question of current tendencies in advanced training of teaching staff as a vector of their professionalizationArticledoi.org/10.20998/2078-7782.2023.1.02https://orcid.org/0000-0001-6999-9199https://orcid.org/0000-0002-1303-5101