Коростильов, Геннадій ЛеонідовичДольська, Ольга Олексіївна2022-10-112022-10-112022Коростильов Г. Л. Трансформації математичного інструментарію при викладанні електротехніки (філософсько-методологічні зауваження) / Г. Л. Коростильов, О. О. Дольська // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Сер. : Актуальні проблеми розвитку українського суспільства = Bulletin of the National Technical University "KhPI". Ser. : Actual problems of Ukrainian society development : зб. наук. пр. – Харків : НТУ "ХПІ", 2022. – № 1. – С. 11-17.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/58405Стаття присвячена аналізу практичного і методологічного характеру викладання електротехніки. Виходячи з того, що предметна область електротехніки ‒ це машини, що використовують електрику, завдання електротехніки як будь-якого іншого виду технічних наук ‒ застосовувати закони природознавства до вирішення технічних питань. Автори, відштовхуючись від специфічного її завдання (з’ясовувати принципи, що визначають устрій і функціонування електротехнічних об’єктів), підкреслюють значення розбудови ідеалізованих теоретичних моделей, які описують особливі, штучно створювані фізичні умови, які відбуваються в електротехнічних об'єктах, і мови їх опису ‒ математики. Аналізуючи характер викладання, підкреслюється необхідність використання різних видів математики. Роздуми і висновки автори роблять на основі експерименту про використання мов комп’ютерного програмування, щоб з’ясувати, наскільки комп’ютерна математика стає необхідною складовою при викладанні електротехніки.The article is devoted to the analysis of the practical and methodological nature of teaching electrical engineering. Based on the fact that the subject area of electrical engineering is machines that use electricity, the task of electrical engineering, like any other type of technical science, is to apply the laws of natural science to solve technical issues. The authors, starting from its specific task (to find out the principles that determine the structure and functioning of technical objects), emphasize the importance of building idealized theoretical models that describe special, artificially created physical conditions that occur in technical objects, and the language of their description, that is mathematics. Analyzing the nature of teaching, the need to use different types of mathematics is emphasized. The authors make their t conclusions and present their thoughts on the basis of an experiment on the use of computer programming languages in order to find out to what extent computer mathematics becomes a necessary component in the teaching of electrical engineering.ukелектротехнікафілософія викладанняметодологія викладанняфілософсько-методологічні основиприкладна математикакомп’ютерна математикакомп’ютерне програмуваннямова математикиelectrical engineeringteaching philosophyteaching methodologyphilosophical and methodological foundationsapplied mathematicscomputer mathematicscomputer programminglanguage of mathematicsТрансформації математичного інструментарію при викладанні електротехніки (філософсько-методологічні зауваження)Transformations of mathematical tools in teaching electrical engineering (philosophical and methodological remarks)Articledoi.org/10.20998/2227-6890.2022.1.02https://orcid.org/0000-0001-5736-0507https://orcid.org/0000-0002-9577-8282