Анацкий, Юрий ПетровичЗенкевич, Ю. А.Овчаренко, В. В.Симсон, Эдуард АльфредовичТрохман, М. В.2017-10-092017-10-092009Оптимизация бортов колец и торцевой поверхности / ролика подшипника качения / Ю. П. Анацкий [и др.] // Вестник Нац. техн. ун-та "ХПИ" : сб. науч. тр. Темат. вып. : Динамика и прочность машин. – Харьков : НТУ "ХПИ", 2009. – № 42. – С. 8-11.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/31816Розглянуто питання збіжності контактної задачі. Здійснена перевірка достовірності розрахункової моделі для різних значень величини скосу. Проведена оптимізація бічної поверхні тіл кочення та відповідних їм поверхонь внутрішнього й зовнішнього кілець роликового підшипника при варійованому параметрі – куті бічної поверхні ролика і кілець α. Запропонована оптимальна модель ізопуклою поверхню борта кільця й плоскою торцевою поверхнею ролика.The question of contact task convergence is lighted up. Calculation model verification is carried out for the different values of scarf size. The end surface and surfaces of internal and external rings optimization is performd at the varied parameter – inclination of roller and rings lateral surface α. An optimum model is offered.ruтранспортное машиностроениеконтактная задачаитерационный процессконтактные напряжениясилы тренияОптимизация бортов колец и торцевой поверхности ролика подшипника каченияArticle