Кіпенський, Андрій ВолодимировичРомановський, Олександр ГеоргійовичПономарьов, Олександр Семенович2023-07-232023-07-232023Кіпенський А. В. Акмеологічні аспекти розвитку інтелігентності / А. В. Кіпенський, О. Г. Романовський, О. С. Пономарьов // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2023. – № 2. – С. 91-103.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/67370Показано, що зростання питомої ваги розумової праці та її творчого характеру посилює потреби суспільства в розвитку інтелігентності фахівців. Водночас змінюються вимоги до змісту феномену інтелігентності, зокрема як системного поєднання професіоналізму та загальної і професійної культури інтелігента та його професійно і соціально значущих особистісних рис і якостей. У статті розкрито систему прямих і зворотних взаємозв’язків інтелігентності з акме людини як найвищим рівнем її життєвих досягнень, зокрема це стосується як професійної компетентності, так і особистісної самореалізації. Обґрунтовано необхідність розробки і цілеспрямованого використання інноваційних педагогічних технологій, орієнтованих на формування у студентів прагнення ставати справжніми інтелігентами і оволодівати найвищим рівнем професіоналізму.It is shown that the increase in the specific weight of mental work and its creative nature increases the needs of society for the development of the intelligence ofspecialists. At the same time, the requirements for the content of the phenomenon of intelligence are changing. This refers to a systematic combination of professionalism and the general and professional culture of an intellectual and his professionally and socially significant personal traits and qualities. The article reveals the system of direct and inverse relationships of intelligence with the acme of a person as the highest level of his life achievements. This applies to both professional competence and personal self-realization. The need for the development and purposeful use of innovative pedagogical technologies, focused on the formation of students' desire to become real intellectuals and master the highest level of professionalism, is substantiated.ukособистісний розвитоктворчий потенціалосвітній процескультураpersonal developmentcreative potentialeducational processcultureАкмеологічні аспекти розвитку інтелігентностіAcmeological aspects of the development of IntelligenceArticledoi.org/10.20998/2078-7782.2023.2.08https://orcid.org/0000-0001-5736-0507https://orcid.org/0000-0002-0602-9395https://orcid.org/0000-0003-4698-2620