Егоров, А. Б.Малышкина, Е. С.Гиниятова, О. Е.2016-04-272016-04-272010Егоров А. Б. Определение показателей качества образовательного процесса / А. Б. Егоров, Е. С. Малышкина, О. Е. Гиниятова // Вестник Нац. техн. ун-та "ХПИ" : сб. науч. тр. Темат. вып. : Автоматика и приборостроение. – Харьков : НТУ "ХПИ". – 2010. – № 23. – С. 40-49.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/21187У статті запропоновано уніфіковану модель одиничної реалізації процесу освіти, яка дозволяє проводити аналіз моделей процесу освіти різної складності. Застосування запропонованої моделі при рішенні проблемі підвищення якості та керованості дозволить оптимізувати процеси освіти для різних спеціальностей, реальних здібностей студентів, рівня забезпеченності процесу.The unified model of the unit of an educational process was provided. It enables the analysis of varying complexity models of an educational process. Application of the proposed models for solving the problem of improving the quality and controllability will make it possible to optimize an educational process for the real specialties, real abilities of the students and provision levels of the process.ruобразовательный процесспроцесс обучения дисциплинекоэффициент результативностиконтрольные точкиКТПОДЗУНeducational processОпределение показателей качества образовательного процессаArticle