Пильов, Володимир ОлександровичКлименко, Олександр Миколайович2014-09-262014-09-262014Пильов В. О. Попередня оцінка резервів підвищення ресурсної міцності поршня при використанні систем автоматичного регулювання його масляного охолодження / В. О. Пильов, О. М. Клименко // Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ" : зб. наук. пр. Темат. вип. : Транспортне машинобудування. – Харків : НТУ "ХПІ". – 2014. – № 14 (1057). – С. 83-88.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/9037Проаналізовано можливості підвищення ресурсної міцності поршня автотракторного дизеля на основі застосування систем автоматичного регулювання його теплового стану. Розглянуто керування тепловим станом поршня за рахунок регулювання витрати масла через масляну галерею. За керуючий параметр при цьому прийнято температуру поршня; при цьому інтенсифікація масляного охолодження поршня здійснюється при досягненні критичної величини температури в одній з критичних зон (зони кромки камери згоряння, масляної галереї та верхнього поршневого кільця). Отримано залежності температур критичних зон поршня від рівня форсування двигуна при варіюванні коефіцієнта тепловіддачі від стінки масляної галереї в масло. Оцінено ресурсну міцність поршня при багатоступеневому регулюванні його теплового стану в порівнянні з традиційним масляним охолодженням поршня.Possibilities of resource strength diesel piston through the application of automatic control systems of its thermal state were analyzed. Piston heat state management by regulating of oil consumption through the oil gallery are considered. Piston temperature is accepted as control parameter. Intensification of piston oil cooling is carried out at temperatures reaching the critical value in one of the critical areas (zones of combustion chamber edge, oil gallery and the upper piston ring). The dependences of the piston critical zone temperature from the engine forcing by varying the heat transfer coefficient from the wall of an oil gallery in oil are obtained. Evaluation of the piston resource strength by multistage regulation in of its thermal state compared to traditional oil-cooled piston is executedukдвигуни внутрішнього згорянняДВЗкамера згорянняКЗресурсна міцністьгалерейне масляне охолодженнякоефіцієнт тепловіддачіпошкодженняresource strengthgallery oil coolingheat transfer coefficientaccumulated damageПопередня оцінка резервів підвищення ресурсної міцності поршня при використанні систем автоматичного регулювання його масляного охолодженняPreliminary assessment of increasing of piston resource strength reserves when using the automatic control systems of its oil coolingArticle