Петренко, Олександр МиколайовичЛюбарський, Борис Григорович2020-11-282020-11-282015Петренко О. М. Основні підходи до створення універсальних теплових моделей тягових двигунів транспортних засобів / О. М. Петренко, Б. Г. Любарський // Наука і техніка Повітряних Сил Збройних Сил України. – 2015. – № 4 (21). – С. 134-137.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/49577В науковій статті розглядається основний підхід до створення універсальної теплової моделі тягових двигунів транспортних засобів. Зазначено, що така модель дозволяє визначати температурні поля у тяговому двигуні при його різних режимах роботи, у тому числі й ті, що визначені тяговими розрахунками. Помітним недоліком моделі є значна складність, що утрудняє її використання в контурах систем автоматичного регулювання температури обмоток тягових двигунів. Крім того, в моделі не враховується температура довкілля, вологість і барометричний тиск.In the scientific article the basic approach to a universal thermal model traction engines of vehicles. It is indicated that this model allows to determine the temperature field in the traction engine at its various modes, including those identified traction calculations. Noticeable is a significant lack of model complexity that makes it difficult to use in circuits of automatic temperature control windings of traction motors. In addition, the model does not take into account the environmental temperature, humidity and barometric pressure.ukеквівалентна теплова схематепловий опірблок теплової схемиТДuniversal thermal modelthermal equivalent circuitthermal resistancethermal circuit blockОсновні підходи до створення універсальних теплових моделей тягових двигунів транспортних засобівPrincipal approaches to universal creation thermal model traction engine vehiclesArticle