Штученко, Ірина Євгенівна2015-04-082015-04-082014Штученко І. Є. Кар'єрні домагання як основа професійного самовизначення студентів технічних спеціальностей вищого навчального закладу / І. Є. Штученко // Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти : зб. наук. пр. : матер. Всеукраїнської наук.-практ. конф. "Психолого-педагогічні аспекти формування управлінського потенціалу сучасної молоді: теорія і практика", 22 жовтня 2014 р. / ред. Л. Л. Товажнянський, О. Г. Романовський. – Харків : НТУ "ХПІ", 2014. – Вип. 40-41 (44-45). – С. 38-45.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/14061В даній статті розглянуто основні підходи у вітчизняній і зарубіжній психології, пов’язані з психологічною проблемою планування кар’єри, кар’єрних домагань. Описано і уточнено поняття "кар’єра", "кар’єрні орієнтації", "кар’єрні домагання". Проаналізовано результати досліджень кар’єрних орієнтацій студентів технічних спеціальностей ВНЗ у процесі навчання. У групах досліджуваних виявлено значну частину студентів, спрямованих на управлінську кар’єру.This article deals with the main approaches in home and foreign psychology which are connected with the psychological problem of planning career, career claims. Such concepts as career, career orientations, career claims are described and amplified. The results of the investigations of career orientations of the students of technical educational establishments have been analysed in the proses of learning. Significant part of the students, orientated at the management career, has been revealed in the groups, tested according to different career trends.ukсамовизначення професійнеорієнтації кар'єрнідіяльність управлінськаспрямованість професійнаprofessional self-determinationcareercareer claimsКар'єрні домагання як основа професійного самовизначення студентів технічних спеціальностей вищого навчального закладуThe career claims as a base of the professional self-determination of the students of the technical specialitys in higher education establishmentsArticle