Kosenko, O.2022-06-232022-06-232020Kosenko O. P. Features of information accounting and analysis on enterprises of tourism business [Electronic resource] / O. P. Kosenko // Облік, оподаткування і контроль: теорія та методологія : зб. матеріалів міжнар. наук.-практ. інтернет-конф., 12 червня 2020 р. / Тернопіл. нац. екон. ун-т. – Електрон. текст. дані. – Тернопіль, 2020. – С. 5-7. – URL: http://dspace.wunu.edu.ua/bitstream/316497/38517/1/5.pdf, вільний (дата звернення 23.06.2022 р.).https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/57411The report states that operators conclude that in to advertising in regular media, Internet advertising is also required. Depending on the characteristics of the tour operator, Internet advertising can pursue different goals: creating a favorable image of the company in the market; promotion of new tourist destinations; increase in sales of own tourist product; stimulating travel of the agency to work with this tour operator; to stimulate the final consumer - the tourist to buy in the authorized agencies products of this tour operator, instead of its competitors.enInternet advertisingefficiencyfrequencycoststravel businessFeatures of information accounting and analysis on enterprises of tourism businessОсобливості обліку та аналізу інформації на підприємствах туристичного бізнесуArticle