Якименко-Терещенко, Наталія ВасилівнаСтригуль, Лариса СтаніславівнаДатченко, Євгеній ОлексійовичШевцов, Тарас МиколайовичКопейченко, Євген Андрійович2024-02-082024-02-082023Інтеграційний підхід до забезпечення сталості туристичної дестинації через проєкти розвитку сільського туризму / Н. В. Якименко-Терещенко [та ін.] // Вісник Національного технічного університету "ХПІ" (економічні науки) = Bulletin of the National Technical University "KhPI" (economic sciences) : зб. наук. пр. – Харків : НТУ "ХПІ", 2023. – № 5. – С. 60-65.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/73872Визначено значення стратегічного партнерства в процесах розвитку туристичної дестинації. Партнерство дозволить суб’єктам туристичної галузі, на основі розподілу прав, обов’язків, відповідальності, функцій та ресурсів між учасниками, створити комплексний туристичний продукт, сформувати результативну комерційну систему із врахуванням інтересів кожного учасника партнерства. Результатами стратегічного партнерства є створення конкурентоспроможної ринкової пропозиції, розвиток території та громади; диверсифікація туристичного продукту; поліпшення якості послуг. Обґрунтовано концепцію стійкого розвитку туристичної дестинації через розвиток сільського туризму за активної участі приймаючої громади. Критеріями розвитку сільського туризму на основі диверсифікації туристичного продукту з метою забезпечення сталості туристичної дестинації є розвиток екологічних ініціатив, екологічна освіта для туристів; розвиток підприємницьких навичок населення громади; забезпечення рекреаційної цінності території; зменшення нерівності та підвищення стійкості сільської громади; збільшення доходів сільської громади; створення додаткової вартості туристичного продукту та підвищення добробуту населення. Розроблено бізнес-модель розвитку сільського туризму в с. Височинівка Зміївської міської громади. Сильними сторонами проєкту є чисте та безпечне довкілля; наявність природних ресурсів, вигідне економіко-географічне розташування; наявність високоякісної транспортної інфраструктури; туристичний потенціал Зміївської громади; наявність пам’яток релігійного значення та місця паломництва парафіян; гостинність населення; наявність осередку освіти; розвиток народних ремесел, розвиток виноградарства; обізнаність організаторів в питаннях впровадження екологічних практик в діяльність засобів розміщення; обізнаність організаторів в питаннях маркетингу та просування послуг сільського туризму; зацікавленість громади проектами розвитку села. Використано бізнес-модель Канвас, яка описує бізнес-процеси сільської садиби в с.Височинівка.The article defines the importance of strategic partnership in the processes of development of a tourist destination. The partnership will allow subjects of the tourism industry, based on the distribution of rights, duties, responsibilities, functions and resources between the participants, to create a comprehensive tourism product, to form an effective commercial system, taking into account the interests of each participant in the partnership. The results of strategic partnership are the creation of a competitive market offer, development of the territory and community; diversification of the tourism product; improving the quality of services. The study substantiates the concept of sustainable development of a tourist destination through the development of rural tourism with the active participation of the host society. The criteria for the development of rural tourism based on the diversification of the tourism product in order to ensure the permanence of the tourist destination are the development of environmental initiatives, environmental education for tourists; development of entrepreneurial skills of the population; ensuring the recreational value of the territory; reducing inequality and increasing the resilience of rural societies; increasing the income of rural society; creating added value of the tourism product and increasing the well-being of the population. The article formed a business model for the development of rural tourism in the village. Vysochinovka Zmievskaya city community. The strengths of the project are a clean and safe environment; availability of natural resources, favorable economic and geographical location; availability of high-quality transport infrastructure; tourism potential of the Zmievskaya community; the presence of monuments of religious significance and places of pilgrimage for parishioners; hospitality of the population; presence of an education cell; development of folk crafts; development of viticulture; awareness of organizers on the implementation of environmental practices in the activities of accommodation facilities; awareness of organizers on marketing and promotion of rural tourism services; public interest in rural development projects. The Canvas business model was used to describe the business processes of a rural estate in the village of Vysochinovka.ukстратегічне партнерствосільський туризмсільська садибарекреаціябізнес-модельтуристичний продуктстійкий розвитоктуристична дестинаціяstrategic partnershiprural tourismrural estaterecreationbusiness modeltourist productsustainable developmenttourist destinationІнтеграційний підхід до забезпечення сталості туристичної дестинації через проєкти розвитку сільського туризмуIntegration approach to ensuring the sustainability of a tourist destination through rural tourism development projectsArticlehttps://doi.org/10.20998/2519-4461.2023.5.60https://orcid.org/0000-0003-2927-7989https://orcid.org/0000-0003-2343-4234