Назаров, В. І.Назаров, О. І.Назаров, І. О.2014-12-232014-12-232014Назаров В. І. Математичне моделювання перерозподілу реакцій на осях під час екстреного гальмування на дорозі з нахилом / В. І. Назаров, О. І. Назаров, І. О. Назаров // Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ" : зб. наук. пр. Темат. вип. : Математичне моделювання в техніці та технологіях. – Харків : НТУ "ХПІ". – 2014. – № 39 (1082). – С. 134-141.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/10994Запропоновано математичну модель зміни осьових вертикальних реакцій під час екстрених гальмувань легкових автомобілів, не обладнаних електронними системами контролю процесу гальмування, на рівній дорозі з подовжнім нахилом та врахуванням аеродинамічних збурювальних факторів. Для конкретних легкових автомобілів розглянуто роботу створеного алгоритму, наведено результати роботи програми та аналіз результатів проведеного обчислювального експерименту. Також розглянуто перспективи подальших досліджень для забезпечення безпеки дорожнього руху.A mathematical model of the changes of the vertical axel reactions during emergency braking of a car not equipped with braking electronic control systems on a straight road with a longitudinal slope, taking into account aerodynamic disturbing factors is presented. For specific cars the operation of the created algorithm is considered, the results obtained by the program are given and the results of the computational experiment are analyzed. The prospects for further research to ensure traffic safety are discussed.ukлегковий автомобільумови експлуатаціїзбурювальний факторекстренне гальмуваннявертикальна реакціяантиблокувальні системирегулятори гальмивних силpassenger caroperating conditionsdisturbing factoremergency brakingvertical reactionМатематичне моделювання перерозподілу реакцій на осях під час екстреного гальмування на дорозі з нахиломMathematical modeling of redistribution of axle reactions during emergency braking on a sloped roadArticle