Єгорова, Ірина МиколаївнаІльченко, Катерина Володимирівна2023-01-212023-01-212022Єгорова І. М. Особливості тестування інтерфейсу користувача / І. М. Єгорова, К. В. Ільченко // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Сер. : Нові рішення в сучасних технологіях = Bulletin of the National Technical University "KhPI". Ser. : New solutions in modern technology : зб. наук. пр. – Харків : НТУ "ХПІ", 2022. – № 4 (14). – С. 18-23.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/61499Сучасний розвиток інформаційних технологій суттєво впливає на формування попиту і зумовлює появу цифрових продуктів. Для успіху будь-якого цифрового продукту, що створюється, необхідно застосовувати підхід, орієнтований на користувача. Дослідження досвіду користувачів є ключовим компонентом такого підходу до розробки. UX research – це процес з'ясування того, як люди інтерпретують і використовують продукти та послуги. Галузь використання таких досліджень дуже широка: від веб-сайтів до мобільних телефонів, побутової електроніки, медичного обладнання, банківських послуг, тощо. В UX дизайні дослідження є фундаментальною частиною рішення відповідних проблем. На сьогодні, коли всі існуючі процеси значно прискорюються, користувачі швидко втрачають лояльність до продукту, адже вони знають, що існує безліч інших варіантів і без вагань шукають їх, тому невдалий досвід користувача з додатком, сайтом або продуктом в цілому може означати кінець взаємодії. UX дослідження є дуже корисними для розробки стратегії продукту і алгоритмізації рішень, які б відповідали потребам користувачів. Розглянуті питання оптимального вибору методів дослідження, як кількісних, так і якісних. Розглянуто як самі методи, такі як: метод інтерв'ю, фокус-груп, сортування карток, деревоподібне тестування, оцінка переваг, айтрекінг, перевірка концепції, A/B тестування, так і галузі їх застосування. Розглянуто переваги та недоліки методів, а також їх особливості. Використано метод аналізу ієрархій задля розрахунку критеріїв, таких як: ефективність, ціна, час та розмір вибірки. На основі проведеного аналізу встановлено, що найважливішим критерієм при виборі методу дослідження є його ефективність. Подальше обчислення зважених середніх оцінок для кожного варіанта рішення дозволило виявити найкращі методи дослідження та надати рекомендації щодо їх ефективного використання на різних етапах розробки цифрового продукту. Таким чином, оптимальний вибір методу тестування може суттєво покращити якість інтерфейсу користувача.The modern development of information technologies significantly affects the formation of demand and causes the appearance of digital products. For any digital product to be successful, a user-centric approach must be taken. User experience research is a key component of this development approach. UX research is the process of finding out how people interpret and use products and services. It is used everywhere from websites to mobile phones, consumer electronics, medical equipment, banking, and more. In UX design, research is a fundamental part of solving relevant problems. Today, when all existing processes are greatly accelerated, users quickly lose loyalty to a product, because they know that there are many other options and do not hesitate to look for them, so a bad user experience with an application, site or product in general can mean the end of the interaction. UX research is very useful for developing a product strategy and algorithmizing solutions that would meet the needs of users. The issues of optimal choice of research methods, both quantitative and qualitative are considered. Both the methods themselves, such as the interview method, focus groups, card sorting, tree testing, preference assessment, eyetracking, proof of concept, A/B testing, and their areas of application are examined. The advantages and disadvantages of the methods, as well as their features, are considered. The method of analyzing hierarchies to calculate criteria such as efficiency, price, time, and sample size was used. Based on the conducted analysis, it was established that the most important criterion when choosing a research method is its effectiveness. Further calculation of the weighted average scores for each decision option allowed to identify the best research methods and provide recommendations for their effective use at different stages of digital product development. Thus, the optimal choice of testing method can significantly improve the quality of the user interface.ukUXметоди UX-дослідженнядосвід користувачатестуванняUX research methodsuser experiencetestingОсобливості тестування інтерфейсу користувачаPeculiarities of ui testingArticledoi.org/10.20998/2413-4295.2022.04.03https://orcid.org/0000-0002-5242-0096