Глінченко, Інесса2024-04-102024-04-102024Глінченко І. Інструменти розвитку критичного мислення учнів на уроках мистецтва в закладах загальної середньої освіти / І. Глінченко // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2024. – № 1. – С. 122-133.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/76394Визначено актуальність розвитку критичного мислення у сучасних учнів. Розглянуто визначення "критичного мислення" відомих дослідників, визначено мету та завдання, інструменти розвитку, умови для створення середовища розвитку критичного мислення. Обґрунтовано практичні прийоми розвитку критичного мислення, які використовуються на уроках музичної грамоти та практичного музикування. Досліджено питання формування критичного мислення учнів закладів загальної середньої освіти інтерактивними методами (ігрові, інтелектуальні, художньої асоціації, театралізації, практично-мистецькі, суспільно-значущої діяльності, інформаційні, активізації самостійної роботи, рефлексії) та за участю інформаційної технології.The relevance of the development of critical thinking among modern students has been determined. The definition of "critical thinking" by well-known researchers is considered, the purpose and tasks, development tools, and conditions for creating an environment for the development of critical thinking are defined. The practical methods of developing critical thinking, which are used in the lessons of musical literacy and practical music making, are substantiated. The question of the formation of critical thinking of students of general secondary education institutions by interactive methods (game, intellectual, artistic association, theatricalization, practical-artistic, socially significant activity, information, activation of independent work, reflection) and with the participation of information technology was studied.ukкритичне мисленняінтерактивні методиінформаційна технологіямистецтвоучнісистема педагогічних вправcritical thinkinginteractive methodsinformation technologiesartstudentssystem of the training exercisesІнструменти розвитку критичного мислення учнів на уроках мистецтва в закладах загальної середньої освітиTools for developing students' critical thinking in art lessons in general secondary educationArticledoi.org/10.20998/2078-7782.2024.1.10