Білоусов, Євген Вікторович2021-01-212021-01-212021Білоусов Є. В. Теоретичні основи робочих процесів в суднових двигунах, що працюють на альтернативних паливах [Електронний ресурс] : автореф. дис. ... д-ра техн. наук : спец. 05.05.03 / Євген Вікторович Білоусов ; [наук. консультант Марченко А. П.] ; Нац. техн. ун-т "Харків. політехн. ін-т". – Харків, 2021. – 47 с. – Бібліогр.: с. 37-43. – укр.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/50440Монографія на здобуття наукового ступеня доктора технічних наук за спеціальністю 05.05.03 – Двигуни та енергетичні установки. – Національний технічний уні-верситет "Харківський політехнічний інститут", Харків, 2021. Монографія присвячена розгляду питань підвищення ефективності роботи суднових ДВЗ на твердих і газових паливах. Комплекс розроблених заходів дозволяє збільшити ефективність робочого процесу двигунів на твердому паливі до 9% в порівнянні з аналогічними по розмірності дизелями та дає можливість знизити викиди з відпрацьованими газами СО₂ до 7,5% і до 30% викиди NOх. Для газодизельних МОД була встановлена доцільність подачі газового палива в робочий циліндр при тиску 4,0...6,0 МПа перед газопостачальним клапаном, що наближає процес сумішоутворення до ВМТ при постійній витраті газового палива через соплової канал, забезпечує гомогенізацію заряду, зменшує витрати енергії на стиск газового палива перед подачею в робочі циліндри.Monograph for the degree of Doctor of Technical Sciences in specialty 05.05.03 – Engines and power plants. – National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute", Kharkiv, 2021. The monograph is devoted to the consideration of the improving efficiency issues of ship internal combustion engines on solid and gas fuels. The complex of developed measures allows to increase the working process efficiency of solid fuel engines to 9% in com-parison with diesel engines of similar dimensions, which makes it possible to reduce СО₂ emissions to 7,5% and NOx emissions to 30% with exhaust gases. For low-speed gas-diesel engines, the expediency of supplying gas fuel to the working cylinder at a pressure of 4,0...6,0 MPa in front of the gas supply valve was established. This brings the process of mixture formation closer to TDC, while maintaining a constant flow rate of gas fuel through the nozzle channel, ensures homogenization of the charge, and reduces energy consumption for compression of gas fuel before being fed into the working cylinders.ukавтореферат дисертаціїтверде паливогазове паливосудновий двигун внутрішнього згоряннягазодизельний процесробочий процесметод шарового спалюваннявитіснювальна камерареакторна камераsolid fuelgas fuelmarine internal combustion enginelayer combustion methoddisplacement chamberreaction chamberТеоретичні основи робочих процесів в суднових двигунах, що працюють на альтернативних паливахTheoretical foundations of working processes in marine engines operating on alternative fuelsThesis621.433; 621.435