Дольська, Ольга Олексіївна2016-04-062016-04-062010Дольська О. О. Трансформації раціональності в полі освіти [Електронний ресурс] : автореф. дис. ... д-ра філос. наук : спец. 09.00.10 / Ольга Олексіївна Дольська ; [наук. керівник Култаєва М. Д.] ; Харківський нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. – Харків, 2010. – 31 с. – Бібліогр.: с. 25-28. – укр.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/20693Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософських наук за спеціальністю 09.00.10 – філософія освіти – Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди. – Харків, 2010. Дисертація присвячена дослідженню трансформацій раціональності в полі освіти. Розроблено концепцію динамічної нелінійної трансформації раціональності в освіті як теоретико-конститутивного базису філософії освіти, на основі якого необхідно розглядати хід розвитку освітянських стратегій. Аналіз матеріалу, що представлений не тільки парадигмами освіти та визначними педагогічними практиками, але й різними культурними техніками, які знаходяться під впливом педагогічної раціональності, показав, що необхідно розмірковувати про багаторівневі трансформації раціональності. Виділені та проаналізовані типи раціональності в полі освіти. Порівняльний аналіз показав, що прояви раціональності в освіті можуть мати як конструктивний, так і деструктивний характер.Thesis for the Doctoral Degree in Philosophy, speciality 09.00.10 – Philosophy of Education. – Kharkov National Pedagogical University named after Scovoroda. – Kharkov, 2010. The Dissertation is devoted to research of transformations rationality in the field of the education. The doctrine of dynamical unsteady transformation of rationality in education was made on the basis of key positions of doctrine of transformation of rationality in education. It must become a theoretical-designing base in philosophy of education, that ought to be the boring of education process. Analysis of material, represented not only by the paradigms of education and certain pedagogical practices but also the different cultural techniques which are under constraint to rationality in the process of education, showed that it is necessary to speak about multilevel transformations of rationality. The types of rationality in the field of education were selected and analyzed. Comparative analysis showed that manifestations of rationality in education could have the constructive and destructive character.ukполе освітираціональність в освітітрансформаціятипи раціональностірефлексіярольова реальність вчителяпедагогічна дисциплінакультурні технікиурок-подіяавтореферат дисертаціїeducationrationality in educationtransformationtypes of rationalityreflectionrole reality of teacherpedagogical disciplinecultural techniqueslesson-event situationТрансформації раціональності в полі освітиTransformations of rationality in the field of educationThesis141.132 : 37