Пожидаев, Иван ГеннадиевичПрохоренко, Андрей Алексеевич2016-03-092016-03-092015Пожидаев И. Г. Способ управления объёмной подачей ТНВД аккумуляторной топливной системы дизеля / И. Г. Пожидаев, А. А. Прохоренко // Вестник Нац. техн. ун-та "ХПИ" : сб. науч. тр. Темат. вып. : Транспортное машиностроение. – Харьков : НТУ "ХПИ". – 2015. – № 43 (1152). – С. 65-68.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/20112В работе представлен способ управления объёмной подачей топливного насоса высокого давления аккумуляторной топливной системы дизеля основанный на изменении активного геометрического хода плунжера. Представлены расходные характеристики топливного насоса, продуктивность которого регулируется указанным способом.Modern diesel engines are equipped with leading manufacturers of systems, fuel accumulator type high-pressure fuel injection 200 ... 250 MPa. As the high pressure fuel pump in such systems is designed to provide a large supply of fuel, then at idle and part-load fuel supply under high pressure will be excessive. This paper presents a method of controlling the volumetric feed injection pump common rail diesel system is based on the change in geometric active stroke of the plunger. Presented flow characteristics of the fuel pump, which is regulated efficiency of said method.ruплунжерДВСдвигатели внутреннего сгоранияКПДширотно-импульсная модуляцияplungerfuel system accumulatorСпособ управления объёмной подачей ТНВД аккумуляторной топливной системы дизеляA method of controlling the volumetric feed pump common rail diesel systemArticle