Мнушка, Оксана ВасилівнаКотенко, Богдан ОлександровичСавченко, Володимир Миколайович2024-06-262024-06-262021Мнушка О. В. Аналіз вимог та розроблення прототипу навчального програмного забезпечення для мобільних платформ / Мнушка О. В., Котенко Б. О., Савченко В. М. // Вісник Харківського національного автомобільно-дорожнього університету : зб. наук. пр. – Харків : ХНАДУ, 2021. – Вип. 92, т. 1. – С. 51-59.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/78797Проаналізовані засоби для реалізації навчального додатку для дітей молодшого віку з урахуванням вікових особливостей сприйняття аудіовізуального контенту. Проаналізовано когнітивні можливості дітей різних вікових категорій. На основі аналізу вимог розроблено архітектуру навчального додатку й реалізовано його прототип для роботи на мобільних платформах.Information and communication technologies (ICTs) have become an integral part of modern society in the 21st century. The impact of these technologies on the development of humanity is ambiguous and assessed by experts from very posi-tive to very negative often based on the same facts. The use of ICT in education is the subject of basic and practical research. Goal. The aim of the work is to analyze the requirements and develop a prototype curriculum for young children, which includes analysis of the task and the audiovisual component, development of the prototype at the level of the framework program, whose content may vary depending on the task. Methodology. The analytical methods of research were used for the development and application of training software. Results. The means for the implementation of a development application for young children were analyzed, taking into account the age characteristics of the perception of audiovis-ual content. The cognitive abilities of children of different age categories were analyzed. Based on the analysis of requirements, the architecture of the training application was developed and its prototype was implemented for working on mobile platforms. The set of IDEF0-diagrams for training applications for children from 2 up to 8–10 years of age was obtained. The prototype of training application was tested by a common task. Originality. All results were obtained based on the research of children’s learning problems. Practical value. The prototype of mobile software can be used for making specified applications not only for children.ukкомп'ютерна програмамобільна платформаігровий тренажерcomputer programmobile platformgame simulatorАналіз вимог та розроблення прототипу навчального програмного забезпечення для мобільних платформAnalyzing requirements and developing prototype of training software for mobile platformsArticlehttps://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2021.92.1.51https://orcid.org/0000-0001-7756-9260https://orcid.org/0000-0001-6548-0891