Мартинов, Ігор ЕрнстовичТруфанова, Альона ВолодимирівнаПавленко, Юрій СергійовичСергієнко, Максим Олегович2019-12-122019-12-122018Аналіз технічного стану кузовів пасажирських вагонів / І. Е. Мартинов [та ін.] // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Сер. : Нові рішення в сучасних технологіях = Bulletin of the National Technical University "KhPI". Ser. : New solutions in modern technology : зб. наук. пр.– Харків : НТУ "ХПІ", 2018. – № 45 (1321). – С. 41-46.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/43344Однією з найбільш важливих галузей народного господарства України є залізничний транспорт. Він забезпечує виробничі і невиробничі потреби матеріального виробництва, невиробничої сфери, а також населення в усіх видах перевезень. Основним ресурсом, який забезпечує ефективність господарської діяльності у сфері пасажирських перевезень, є рухомий склад. Перевагами цього виду транспорту є велика розгалуженість та низькі тарифи. В статті розглянуті питання технічного стану кузовів пасажирських вагонів та проведений аналіз їх зносу. Через обмеженість придбання нових пасажирських вагонів у необхідній кількості, для запобігання скорочення інвентарного парку, як один із напрямків розвитку, необхідно визначити нові підходи з продовження існуючого нормативного терміну служби пасажирських вагонів, що вичерпали ресурс, за рахунок удосконалення технології технічного обслуговування та ремонту вагонів. В ситуації, яка склалася, актуальною являється проблема забезпечення робото спроможності та підтримування надійного технічного стану наявного вагонного парку пасажирських вагонів через проведення капітально-відновлювальних ремонтів, в тому числі з модернізацієюі продовженням терміну служби. Тобто центр ваги по розв’язанню цих питань в теперішній час зміщується на якість ремонтних заходів. Необхідно шукати нові підходи для вирішення проблеми відновлення технічного ресурсу пасажирських вагонів. Необхідно змінювати систему життєзабезпечення вагона за рахунок переходу до системи ремонту, яка була б зорієнтована на кожен конкретний вагон в залежності від його технічного стану. Індивідуальними повинні бути і строки постановки вагонів в ремонт і методи їх відновлення, тобто система ремонту повинна бути функцією їх технічного стану. За допомогою отриманих статистичних даних були отримані залежності порівняння зносу кожного вузла кузова та рами пасажирського вагону залежно від року будівництва вагону та його зносу. Дані дослідження дали змогу відкрито розглянути питання чи можливо подальше використання пасажирських вагонів, які найбільш уражені корозією.Railway transport is one of the most important branches of the national economy of Ukraine. It provides production and non-production needs of material production, non-productive sphere, as well as population in all types of transportation. The main resource, which provides the efficiency of economic activity in the field of passenger transportation, is a rolling stock. The advantages of this type of transport are high traffic and low fares. In the article the questions of the technical state of bodies of passenger cars are considered and the analysis of their wear is carried out. Due to the limited availability of new passenger cars in the required quantity, in order to prevent the reduction of inventory pairs as one of the areas of development, it is necessary to identify new approaches for extending the existing normative term of service of passenger cars that have exhausted the resource by improving the technology of maintenance and repair wagons In the current situation, the problem of ensuring the robot's ability and maintaining a reliable technical condition of the existing railroad car fleet of passenger cars through capital repairs, including upgrading and extending the service life, is relevant. That is, the center of gravity for solving these issues is now shifted to the quality of repairs. It is necessary to look for new approaches to solving the problem of renewal of the technical resource of passenger cars. It is necessary to change the life support system of the wagon due to the transition to are repair system that would be oriented to each specific car, depending on its technical condition. Indo-dual should be the timing of placing wagons in repairs and methods of their recovery, that is, the repair system should be a function of their technical condition. Using the obtained statistical data, dependencies were obtained on the comparison of the wear of each body node and the frame of a passenger car depending on the year of construction of the car and its wear. The study data allowed us to openly consider whether it is possible to further use the passenger carriages that are most affected by corrosion.ukрухомий складкорозіяінвентарний паркcorrosionpassenger wagoninventory parkАналіз технічного стану кузовів пасажирських вагонівAnalysis of the technical condition of a passenger carsArticledoi.org/10.20998/2413-4295.2018.45.06