Кіпенський, Андрій ВолодимировичРомановський, Олександр ГеоргійовичПономарьов, Олександр Семенович2022-04-042022-04-042022Кіпенський А. В. Фахова культура в системі інтелігентності педагога / А. В. Кіпенський, О. Г. Романовський, О. С. Пономарьов // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2022. – № 1. – С. 73-83.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/56257Стаття присвячена дослідженню ролі й місця фахової культури педагога в загальній системі його інтелігентності. Сама ж інтелігентність постає цілісним утворенням і системною єдністю її багатофакторності та поліфункціонального характеру діяльності, особистості педагога, його професіоналізму, загальної і фахової культури. Інтелігентність педагога виступає однією з важливих його особистісних характеристик і потужним джерелом цілеспрямованого педагогічного впливу на студентів. Крім того, інтелігентність педагога виявляється істотним стимулом його постійного власного саморозвитку та самовдосконалення. Значення професіоналізму і фахової культури як невід’ємних складових частин інтелігентності і педагога, і його вихованців підтверджують результати експериментального дослідження.The article is devoted to the study of the role and place of professional culture of a teacher in the general system of his intelligence. Intelligence itself appears as a holistic formation and systemic unity of its multifactorial and multifunctional nature of activity and personality of the teacher, his professionalism, general and professional culture. The intelligence of the teacher is one of his important personal characteristics and a powerful source of purposeful pedagogical influence on students. In addition, the intelligence of the teacher is a significant stimulus to his constant self-development and self-improvement. The importance of professionalism and professional culture as integral parts of the intelligentsia and the teacher and his students is confirmed by the results of experimental research.ukособистість педагогапедагогічний впливсаморозвитоксамовдосконаленняteacher's personalitypedagogical influenceself-developmentself-improvementФахова культура в системі інтелігентності педагогаProfessional culture in the teacher's Intelligence systemArticledoi.org/10.20998/2078-7782.2022.1.06https://orcid.org/0000-0002-4589-092Xhttps://orcid.org/0000-0002-0602-9395https://orcid.org/0000-0003-4698-2620