Кірсанов, Іван2024-12-042024Кірсанов І. Можливості та проблеми у вивченні емоційного інтелекту у вищій освіті / Іван Кірсанов // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2024. – № 3. – С. 129-142.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/84016Розглянуто підходи до висвітлення сучасних теоретичних підходів до концептуалізації та дослідження феномену “емоційного інтелекту”, необхідних для успішної реалізації базових навичок формування ефективного емоційного інтелекту у студентів та аспірантів з усіх спеціальностей навчання у вищій освіті. Проаналізовано відповідну наукову літературу та проведено опитування експертів українських підприємств. Подано інформацію про змішані моделі визначення та дослідження емоційного інтелекту, а також проаналізовано деякі існуючі методики діагностики емоційного інтелекту. Отримано результати, які представлено у вигляді рекомендацій щодо трансформації теорії викладання у практичну площину для ефективного використання набутих навичок із етичного, безпечного та сучасного емоційного інтелекту майбутніми фахівцями-лідерами.Approaches to the coverage of modern theoretical approaches to the conceptualization and research of the phenomenon of “emotional intelligence” necessary for the successful implementation of basic skills in the formation of effective emotional intelligence in students and graduate students from all specialties of education in higher education were considered. The relevant scientific literature was analyzed and experts were surveyed by Ukrainian enterprises. Information on mixed models of definition and study of emotional intelligence is provided, and some existing methods of diagnosing emotional intelligence are analyzed. The results, which are presented in the form of recommendations for the transformation of teaching theory into a practical plane for the effective use of acquired skills in ethical, safe and modern emotional intelligence by future leaders.ukемоційний інтелектбазові навичкитеорія викладанняінноваційні освітні стратегіїпрактична площинафахівці-лідериетичністьбезпечністьemotional intelligencebasic skillsteaching theoryinnovative educational strategiespractical useleading specialistsethicssafetyМожливості та проблеми у вивченні емоційного інтелекту у вищій освітіOpportunities and problems in studying emotional intelligence in higher educationArticlehttps://doi.org/10.20998/2078-7782.2024.3.10http://orcid.org/0009-0004-2587-7199