Михайличенко, Валентина ЄвдокимівнаАсєєва, Ірина ВолодимирівнаКошкаров, Юрій Юрійович2025-01-312024Михайличенко В. Є. Внутрішній світ особистості та його формування у процесі навчання у закладі вищої освіти / В. Є. Михайличенко, І. В. Асєєва, Ю. Ю. Кошкаров // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Серія : Актуальні проблеми розвитку українського суспільства = Bulletin of the National Technical University "KhPI". Series : Actual problems of Ukrainian society development : зб. наук. пр. – Харків : НТУ "ХПІ", 2024. – № 2. – С. 52-57.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/85734Досліджено сутність та зміст внутрішнього світу особистості, який включає у собі особистісний сенс, світогляд, цінності, інтереси, спрямованість, переконання, самоефективність, що відображає взаємодію особистості з навколишнім об’єктивним світом. Обґрунтовано, що ступінь розвитку й характер функціонування думок людини, а також сфери її почуттів і волі залежать від того, на якому психічному рівні і з яким результатом працює її внутрішній світ. Показано роль закладу вищої освіти у процесі формування внутрішнього світу людини, її самосвідомості. Запропоновано способи і методи формування світогляду студентів, їх особистісного сенсу та цінностей, спрямованості особистості, мотивів, переконань та самоефективності. Показано формуючу роль Я-концепції особистості у цьому процесі.The essence and content of the individual’s inner world, which includes personal meaning, worldview, values, interests, direction, beliefs, self-efficacy, reflecting the interaction of the individual with the surrounding objective world, has been studied. It is substantiated that the degree of development and the nature of the functioning of a person’s thoughts, as well as the spheres of his feelings and will depend on the mental level at which and with what result his inner world works. The role of a higher education institution in the process of forming a person’s inner world and self-awareness is shown. Ways and methods of forming students’ worldview, their personal meaning and values, personality orientation, motives, beliefs and self-efficacy are proposed. The formative role of the self-concept of the individual in this process is shown.ukвнутрішній світособистістьформуваннясамосвідомістьЯ-концепціяinner worldpersonalityformationself-awarenessself-conceptВнутрішній світ особистості та його формування у процесі навчання у закладі вищої освітиThe internal world of the personality and its formation in the process of learning in an institution of higher educationArticlehttps://doi.org/10.20998/2227-6890.2024.2.07https://orcid.org/0000-0001-7390-5319https://orcid.org/0000-0001-9678-2681https://orcid.org/0000-0003-1430-0154