Zubkova, Alina BoleslavivnaShvets, Mariia Anatoliyvna2016-05-172016-05-172015Zubkova A. Value creation in the international supply chains by means of infrormation communication technology / A. Zubkova, M. Shvets // Вестник Нац. техн. ун-та "ХПИ" : сб. науч. тр. Темат. вып. : Актуальные проблемы управления и финансово-хозяйственной деятельности предприятия. – Харьков : НТУ "ХПИ". – 2015. – № 54 (1163). – С. 85-90.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/21531The definition of value creation is given and centers of value creation in the supply chain are identified. High-technology environment has influenced on companies’ performance. Efficiency of using information communication technology increases possibility to satisfy stakeholders with their needs. It is concluded with the centers of value creation in the supply chain where stakeholders’ participation plays a key role.Дано определение создания стоимости и определенны центры создания стоимости. Высокотехнологичная среда влияет на производительность компании. Эффективность использования информационно-коммуникационных технологий увеличивает возможность удовлетворения заинтересованных сторон. Сделаны выводы о центрах создания стоимости в цепи поставок, где участие заинтересованных сторон играет ключевую роль.ensupply chain managementstakeholdercenters of value creationperformanceinformation communication technologyцепь поставокуправление цепями поставокмеждународная цепь поставокValue creation in the international supply chains by means of information communication technologyСоздание стоимости в международных цепях поставок с помощью информационно-коммуникационных технологийArticlehttps://orcid.org/0000-0002-4478-181X