Дмитрієнко, Валерій ДмитровичЗаковоротний, Олександр ЮрійовичМезенцев, Микола Вікторович2023-02-182023-02-182022Дмитрієнко В. Д. Лінеаризація математичної моделі асинхронного тягового привода методами геометричної теорії управління / В. Д. Дмитрієнко, О. Ю. Заковоротний, М. В. Мезенцев // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Сер. : Інформатика та моделювання : зб. наук. пр. / гол. ред. Є. І. Сокол. – Харків : Контраст, 2022. – № 1-2 (7-8). – С. 18-29.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/62520Необхідність виробництва більш економічного рухомого складу для залізниць України спричинила створення для перевезення пасажирів сучасного дизель-поїзда з тяговим асинхронним приводом та бортовою вимірювально-інформаційною обчислювальною системою, що покращує роботу енергетичного обладнання складу. Зроблено спробу оптимізації законів управління дизель-поїздом за допомогою геометричної теорії управління, яка дозволяє замінити синтез оптимальних законів управління об’єктами, що описуються нелінійними системами звичайних диференціальних рівнянь, лінеаризацією нелінійних систем управління за допомогою зворотного зв’язку та застосуванням добре розробленої теорії управління лінійними системами. Проаналізовано переваги та недоліки зазначеного підходу.The need to produce more economical rolling stock for the railways of Ukraine led to the creation of a modern diesel train with a traction asynchronous drive and an on-board measurement and information computing system for the transportation of passengers, which improves the operation of the energy equipment of the warehouse. An attempt was made to optimize the control laws of a diesel train using a geometric control theory, which allows replacing the synthesis of optimal control laws for objects described by nonlinear systems of ordinary differential equations, linearization of nonlinear control systems using feedback and the application of a well-developed linear control theory systems The advantages and disadvantages of the mentioned approach are analyzed.ukдизель-поїздтяговий асинхронний привідгеометрична теорія управліннялінеаризація нелінійних систем керуванняdiesel traintraction asynchronous drivegeometric control theorylinearization of nonlinear control systemsЛінеаризація математичної моделі асинхронного тягового привода методами геометричної теорії управлінняLinearization of the mathematical model of an asynchronous traction drive using geometric control theory methodsArticledoi.org/10.20998/2411-0558.2022.02.02https://orcid.org/0000-0003-2523-595Xhttps://orcid.org/0000-0003-4415-838Xhttps://orcid.org/0000-0001-7834-2797