Романовський, Олександр ГеоргійовичЧеботарьов, Микола Корнійович2014-08-262014-08-262014Романовський О. Г. Сутнісні характеристики сучасного стану розвитку теорії адаптивного управління в освітніх системах / О. Г. Романовський, М. К. Чеботарьов // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2014. – № 1. – С. 26-33.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/8338Показано необхідність адаптивного управління в сучасних умовах пошуку відкритих i демократичних моделей управління, які можуть забезпечити гнучкість системи управління у нестабільній ситуації, коли вiдбуваються швидкоплинні зміни i впроваджуються іноваційні технології вiдповiдно до вимог суспільства. У статтi розглянуто розвиток теорії адаптивного управлiння в освітніх системах, зокрема в системi вищого навчального закладу. Розкрито суттсть адаптивного управління та вихiднi теоретичні положення, які лежать в її основi. Виділено сутнісі характеристики адаптивного управління: закономiрностi, ключовi принципи, структура, функції i технології, а також спеціальний іструментарій у виглядi факторно-критерiальних моделей дiяльностi учасників освітнього процесу та освітнього закладу в цілому, які розробляються для оргаюзації та здійснення адаптивного управління.ukтеоріяпринципизмістструктураeducational systemadaptive managementtheoryprinciplescontenttechnologieseducational processself-managementСутнісні характеристики сучасного стану розвитку теорії адаптивного управління в освітніх системахEssential characteristics of the current state of development of the theory of adaptive management in educational systemsArticle