Kurbatova (Tataryntseva), YuliiaIotova, D. K.Pushkar, A. I.2017-10-302017-10-302017Kurbatova Yu. L. Analysis of factors of attracting and retaining the attention of users in the internet environment [Electronic resource] / Yu. L. Kurbatova, D. K. Iotova, A. I. Pushkar // Східна Європа: економіка, бізнес та управління : електрон. наук. фахове вид. – 2017. – Вип. 5 (10). – С. 28-33. – URI: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/10_2017/06.pdf, вільний (дата звернення 30.10.2017 р.).https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/32361The article specifies the essence of the processes of attracting and retaining the attention of users when interacting with a multimedia product on the Internet. The interrelation of volumes of the information and attention of users is grounded. The elements of the information structure of a multimedia product are generalized. Classified factors of attracting and retaining the attention of users in the Internet environment.У статті уточнено сутність процесів залучення і утримання уваги користувачів при взаємодії з мультимедійним продуктом в Інтернеті. Обґрунтовано взаємозв'язок обсягів інформації та уваги користувачів. Узагальнено елементи інформаційної структури мультимедійного продукту. Класифіковано чинники залучення і утримання уваги користувачів в Інтернет середовищі.enInternet environmentmultimedia productattention economyІнтернет середовищемультимедійний продуктекономіка увагиAnalysis of factors of attracting and retaining the attention of users in the internet environmentАналіз факторів залучення та збереження уваги користувачів в інтернет-середовищіArticlehttps://orcid.org/0000-0003-2910-9280