Свіргун, Володимир ПетровичСвіргун, О. А.2024-02-012024-02-012020Свіргун В. П. Проблеми, що викликають при автоматизації кранів мостового типу / В. П. Свіргун, О. А. Свіргун // Технічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексів = Technical service of agriculture, forestry and transport systems. – 2020. – № 21. – С. 92-96.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/73556З розвитком мікропроцесорної техніки поступово почалося застосування її на самих різноманітних вантажопідйомних машинах. В кожному випадку мета, що переслідується може бути різна, Це і покращення техніко-економічних показників машини, і покращення безпеки робіт і умов праці персоналу, що експлуатують їх, також може бути підвищення виробності перевантажувальних робіт тощо. Для деяких вантажопідйомних машин перехід на автоматичний режим роботи пов’язано зі значними труднощами, такі як агресивна середа експлуатації, під час величезні розміри самої машини, але головною перешкодою для застосування мікропроцесорної техніки для кранів мостового типу є наявність гнучкого підвісу вантажу. Це призводить до виникнення під час руху значних коливань вантажу і робить задачу наведення його на ціль вельми складною. Тому є потреба в розробці програмного забезпечення для мікропроцесора, яке дозволить не тільки перемістити вантаж у зазначене місце, а і повністю усунути його коливання після зупинки крану в автоматичному режимі. Суттєва різниця запропонованих авторами алгоритмів керування полягає в том, що досягнуто значне скорочення у часі перевантажувального циклу, що дасть можливість вийти на максимальну виробність крану.With the development of microprocessor technology gradually began to use it on a variety of lifting machines. In each case, the goal may be different. It is to improve the technical and economic performance of the machine, and improve the safety of work and working conditions of personnel operating them, can also be to increase the productivity of handling work and so on. For some lifting machines, the transition to automatic mode is associated with significant difficulties, such as an aggressive operating environment, during the huge size of the machine itself, but the main obstacle to the use of microprocessor technology for bridge cranes is the flexible suspension. This leads to significant oscillations of the load during movement and makes the task of aiming it at the target very difficult. Therefore, there is a need to develop software for the microprocessor, which will not only move the load to the specified location, but also completely eliminate its oscillations after stopping the crane in automatic mode. A significant difference between the control algorithms proposed by the authors is that a significant reduction in the time of the overload cycle is achieved, which will allow to reach the maximum performance of the crane.ukкранкеруваннягасіння коливань вантажумікроконтролервиробність кранаcrane controlmicrocontrollervibration damping loadcrane performanceПроблеми, що викликають при автоматизації кранів мостового типуProblems caused by the automation of bridge cranesArticledoi.org/10.37700/ts.2020.21.92-96