Шипуліна, Юлія СергіївнаКоломієць, Артем Олександрович2024-05-152024-05-152024Шипуліна Ю. С. Покрокова розробка маркетингової стратегії для бізнесу у соціальних мережах [Електронний ресурс] / Ю. С. Шипуліна, А. О. Коломієць // Ефективна економіка : електрон. журн. – 2024. – № 4. – Режим доступу: https://www.nayka.com.ua/index.php/ee/article/view/3506/3541.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/77259Метою дослідження є актуалізація теоретичного підходу до формування маркетингової стратегії для соціальних мереж. Перехід суспільства у цифровий простір у всьому світі, а з ним і бізнесу безперервно продовжується. Пандемії, війни та інші глобальні фактори є каталізаторами даного процесу. Відповідно, цифровий маркетинг все більше впливає на розвиток бізнесу, і одним з аргументів того є зростання фінансових витрат у цьому секторі. Враховуючи динамічність змін у індустрії цифрового маркетингу, збільшення аудиторії та конкуренції за увагу користувачів, регулярно актуалізується питання підходу до розробки маркетингової стратегії. Саме якісна стратегія є фундаментом успішності маркетингової кампанії. Окрему увагу слід приділити саме соціальним мережам. Кількість рекламодавців у соціальних мережах та доходи платформ від реклами зростають кожного року. Синхронно з цим збільшується і кількість користувачів. Тому особливої уваги слід приділити актуалізації розробки етапів маркетингової стратегії для соціальних мереж. В рамках даного дослідження проведено аналіз поглядів на розробку маркетингової стратегії для соціальних мереж різних вітчизняних та закордонних науковців. Більшість підкреслюють важливість якісного контент-маркетингу, як основного інструмента досягнення результатів у соціальних мережах. Значна кількість поглядів збігається на тому, що основною ціллю маркетингу у соціальних мережах є не продажі, а розвиток і просування бренду. Додатковим інструментом для досягнення цілей бренду пропонується формування ефективної комунікації через якісний комʼюніті-менеджмент. На базі аналізу виділено різні ідеї щодо етапів розробки стратегії та загальної її структури. Запропоновано власний погляд на дане питання у вигляді етапів розробки маркетингової стратегії у соціальних мережах для бізнесу. Описано кожний етап з висвітленням його формування або вибору.The purpose of the research is to update the theoretical approach to the formation of a marketing strategy for social networks. The transformation of society into the digital space is ongoing all over the world, and business is moving with it. Pandemics, wars, and other global factors are catalysts for this process. Accordingly, digital marketing is increasingly influencing business development, and one of the arguments for this is the growth of financial spending in this sector. Given the dynamism of changes in the digital marketing industry, the growth of the audience, and competition for the attention of users, the issue of approaching the development of a marketing strategy is regularly updated. A high-quality strategy is the foundation of a successful marketing campaign. Special attention should be paid to social media. The number of advertisers on social media and the platforms' advertising revenues are growing every year. The number of users is also growing in sync with this. Therefore, special attention should be paid to updating the development of the stages of the marketing strategy for social media. This study analyses the views of various domestic and foreign scholars on the development of a marketing strategy for social media. Most of them emphasise the importance of high-quality content marketing as the main tool for achieving results in social media. A significant number of opinions agree that the main goal of social media marketing is not sales, but brand development and promotion. An additional tool for achieving brand goals is the formation of effective communication through high-quality community management. Based on the analysis, the author identifies various ideas regarding the stages of strategy development and its overall structure. The author offers her own view on this issue in the form of stages of developing a social media marketing strategy for business. Each stage is described with the highlighting of its formation or choice. All points are presented in the form of a logical sequence and are dependent on each other. Each point of the strategy is based on the needs of the business, which are based on generating new customers and increasing revenues.ukмаркетингова стратегіясоціальні мережімаркетингова стратегія для бізнесупокрокова розробка стратегіїстратегія для перформанс маркетингуmarketing strategysocial mediamarketing strategy for businessstep-by-step strategy developmentstrategy for performance marketingПокрокова розробка маркетингової стратегії для бізнесу у соціальних мережахStep-by-step development of a marketing strategy for business on social mediaArticlehttp://doi.org/10.32702/2307-2105.2024.4.25https://orcid.org/0000-0002-8133-578Xhttps://orcid.org/0009-0004-9666-4887