Романовський, Олександр ГеоргійовичЛапузіна, Олена Миколаївна2023-01-082023-01-082022Романовський О. Г. Проблемно-орієнтоване навчання та його роль у процесі підготовки майбутніх лідерів-професіоналів у технічних університетах України / О. Г. Романовський, О. М. Лапузіна // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2022. – № 4. – С. 3-15.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/60976Статтю присвячено проблемі підготовки майбутніх лідерів професіоналів різних спеціальностей як організаторів науково–технічного й соціального відродження України. У ході дослідження встановлено, що організацію підготовки таких лідерів доцільно здійснювати в закладах вищої освіти інженерного профілю, що є особливо важливим в умовах агресії Росії проти України. Аналіз літературних джерел довів, що ключові проблеми сучасного соціального прогресу пов'язані з лідерством, конкурентними стратегіями, творчим підходом до викладання у вищій освіті з використанням інноваційних технологій навчання. Проведено експеримент зі застосування технології проблемно-орієнтованого навчання в процесі підготовки майбутніх фахівців–лідерів в Національному технічному університеті "Харківський політехнічний інститут". У статті представлено низку чинників, які зумовлюють доцільність використання різних форм проблемно-орієнтованого навчання у комплексі з іншими інтерактивними технологіями, щодо вирішення проблеми підвищення якості підготовки лідерів–фахівців різних спеціальностей.The article is devoted to the problem of training future professional leaders of various specialties as organizers of the scientific, technical and social revival of Ukraine. The study found that it is expedient to organize the training of such leaders in engineering higher education institutions, which is especially important in the context of russia's aggression against Ukraine. The analysis of literary sources has shown that the key problems of modern social progress are related to leadership, competitive strategies, and a creative approach to teaching in higher education using innovative learning technologies. An experiment was conducted on the application of problem –based learning technology in the process of training future specialists–leaders at the National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute". The article presents a number of factors that determine the feasibility of using various forms of problem–based learning in combination with other interactive technologies to solve the problem of improving the quality of training of leaders-specialists in various specialties.ukлідерпроблемно-орієнтоване навчанняфахівецьінноваційні технологіїспеціальністьякість підготовкиleaderproblem-based learningspecialistinnovative technologiesspecialtyquality of trainingПроблемно-орієнтоване навчання та його роль у процесі підготовки майбутніх лідерів-професіоналів у технічних університетах УкраїниProject based learning and its role in the process of training future professional leaders in Ukrainian technical universitiesArticledoi.org/10.20998/2078-7782.2022.4.01https://orcid.org/0000-0002-0602-9395https://orcid.org/0000-0001-8764-0251