Семенов, Сергій ГеннадійовичЗиков, І. С.Давидов, В. В.2021-01-192021-01-192015Семенов С. Г. Дослідження ризиків моніторингу технічного стану об’єктів авіації / С. Г. Семенов, І. С. Зиков, В. В. Давидов // Системи озброєння і військова техніка. – 2015. – № 4 (44). – С. 108-110.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/50372Доведено актуальність питання дослідження та визначення ризиків моніторингу технічного стану авіаційної системи. Наведено новий підхід щодо проблеми оцінки ризиків і уразливості об'єкта. Розглянуто імовірнісний підхід щодо оцінки залишкового ресурсу з урахуванням виявлених дефектів. Запропоновані еквіваленти втрат при оцінці ризиків прямих або непрямих наслідків несправного технічного стану авіаційної техніки. Визначено, що завдання оцінки ризиків, пошуку дефектів і пошкоджень, а також прогнозування залишкового ресурсу за даними приладового моніторингу в математичному сенсі відносяться до категорії обернених задач, оптимальним методом вирішення яких є метод байєсівськими реконструкції з використанням апріорної інформації.The urgency of the research questions and identifying risk monitoring of the technical state of the aviation system. An new approach to the assessment of risks and vulnerabilities of the object. Considered a probabilistic approach to the assessment of the residual resource, taking into account the identified defects. Proposed equivalents losses in assessing the risks of direct or indirect consequences of faulty technical condition of aircraft. It was determined that the problem of the risk assessment, finding defects and damages, as well as the prediction of residual life of the instrument according to monitoring in the mathematical sense, belong to the category of inverse problems, the best way to solve them is the method of reconstruction using Bayesian a priori information.ukавіаційна технікабезпека авіаціїавіаційні системидефектипрямі наслідкинепрямі наслідкиaviation safetyДослідження ризиків моніторингу технічного стану об’єктів авіаціїStudy of risk monitoring of technical state aviation facilitiesArticle