Kozlov, Dmytro2020-04-172020-04-172020Kozlov D. Method of experimental assessing of the model of the system of the innovative culture development of future manager of general secondary educational institution / D. Kozlov // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2020. – № 1. – С. 52-60.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/45708The article is devoted to the description of individual parts of the experimental work, the general purpose of which was to determine the effectiveness of implementation of the developed structural and functional model of the system of the innovative culture development of the future manager of general secondary educational institution in the master training process. Defining the pedagogical experiment was the task of checking the effectiveness of pedagogical conditions for the mplementation of the specified structural and functional model, the ability to ensure the integrity of the process of development of the phenomenon under study.Стаття присвячена опису окремих частин експериментальної роботи, загальна мета якої передбачала визначення ефективності реалізації розробленої структурно-функціональної моделі системи розвитку інноваційної культури майбутнього керівника установи загальної середньої освіти в процесі магістерської підготовки. Визначальним у педагогічному експерименті стала задача по перевірці ефективності педагогічних умов реалізації зазначеної структурно-функціональної моделі, можливостей забезпечення цілісності процесу розвитку досліджуваного феномена.enmethodologyexperimental workinnovative culturedevelopmentfuture managermaster trainingекспериментальні роботиінноваційна культурамайбутні керівникизаклади середньої освітиMethod of experimental assessing of the model of the system of the innovative culture development of future manager of general secondary educational institutionМетодика експериментальної перевірки моделі системи розвитку інноваційної культури майбутнього керівника закладу загальної середньої освітиArticledoi.org/10.20998/2078-7782.2020.1.05https://orcid.org/0000-0003-1875-0726