Gridina, A. O.Pererva, P. G.2023-08-252023-08-252023Gridina A. O. Classification of tourist markets [Electronic resource] / A. O. Gridina, P. G. Pererva // Стратегія розвитку міст: молодь і майбутнє (інноваційний ліфт): поствоєнна розбудова : матеріали міжнар. наук.-практ. конф., [15 березня 2023 р.] / ред.: О. І. Угоднікова, О. В. Жук ; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Електрон. текст. дані. – Харків, 2023. – С. 142-146. – URI: https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/68366.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/68366It is proposed to distinguish the following types of national tourist markets: 1. High-intensity. Typical for countries with a high level of economic development with a predominance of international tourism. 2. Stabilized. Characteristic of countries with a medium level of economic development, which mainly receive tourists. 3. Reformed. They are characteristic of countries with a transition economy, form market structures that mainly receive tourists. 4. Accumulation. Characteristic for developing countries with average economic development opportunities.entourist industrynational characteristicstypes of marketscharacteristicsClassification of tourist marketsКласифікація туристичних ринківArticlehttps://orcid.org/0000-0002-6256-9329