Іонова, Олена2017-05-052017-05-052017Іонова О. Вальдорфська школа: системно-синергетичний підхід / О. Іонова // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2017. – № 1. – С. 3-10.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/29160У статті розглянуто основні аспекти використання системно-синергетичного підходу до аналізу вальдорфської школи, що є прикладом релевантного прояву синергетичної парадигми в освітньому процесі. Досліджено різні рівні організації й діяльності вальдорфського навчального закладу, а саме: функціонування школи як соціального інституту; філософське осмислення суті навчання й виховання, образу людини, яка розвивається; психологічне обґрунтування процесів її розвитку й саморозвитку; зміст вальдорфської освіти, форми та методи його засвоєння школярами; забезпечення педагогічного впливу особистості вчителя на дитину.It is considered the basic aspects of usage a system-synergetic approach to the analysis of Waldorf school as an example of relevant embodiment of synergetic paradigm on the different levels of organization and activity of educational establishment (functioning of school as a social institute; philosophical comprehension of essence of education and education; psychological ground of processes of development and self-development of man; a contents of Waldorf education, forms and methods of his mastering by students; providing of pedagogical influence of personality of teacher on a child).ukсистемно-синергетичний підхідвальдорфська школаобраз людинисаморозвиток особистостірозвиток особистостісинергетичність вальдорфської освітиsystem-synergetic approachWaldorf Schoolimage of mandevelopment and self-development of personalitysynergies of Waldorf educationВальдорфська школа: системно-синергетичний підхідWaldorf school: the system-synergetic approachArticle