Петутіна, Олена Олександрівна2015-06-182015-06-182015Петутіна О. О. Педагогічна культура та етика викладача / О. О. Петутіна // Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти : зб. наук. пр. / ред. Л. Л. Товажнянський, О. Г. Романовський. – Харків : НТУ «ХПІ», 2015. – Вип. 43 (47) : матер. міжнар. наук.-практ. конф. : «Ідеї академіка Івана Зязюна у працях його учнів і соратників», 14-15 травня 2015 р. – С. 48-55.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/15421Розглянуті основні складові етики викладача університету, її роль в його професійній діяльності. На основі соціологічних досліджень проаналізовані найважливіші моральні принципи (вимогливість, гуманізм, оптимізм, патріотизм, колективізм, милосердя, індивідуалізм) та моральні якості педагога. Зроблено висновок про те, що ефективність його професійної діяльності значною мірою обумовлена рівнем моральної культури.This paper highlights the basic components of the University teacher's ethics, its role in the practice of his profession. The most important moral principles (exactingness, humanism, optimism, patriotism, collectivism, mercy, individualism) and moral qualities of a teacher are analyzed on the basis of the sociological studies. The author concludes the effectiveness of professional activities was largely due to the level of a moral culture.ukсвітоглядморальні принципиморальні якостіпрофесійна діяльністьethicsworldviewmoral principlesmoral qualitiesprofessional activitiespedagogical cultureПедагогічна культура та етика викладачаPedagogical culture and ethics of a teacherArticle