Курбатова (Татаринцева), Юлия Леонидовна2016-09-132016-09-132016Курбатова Ю. Л. Уточнение понятийного аппарата теории маркетинга впечатлений [Електронний ресурс] / Ю. Л. Курбатова // Глобальні та національні проблеми економіки : електрон. наук. вид. – 2016. – Вип. 9. – С. 328-333. – URI: http://global-national.in.ua/archive/9-2016/68.pdf, вільний (дата звернення 13.09.2016 р.).https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/23166В статье классифицированы основные подходы к пониманию сущности ключевых понятий теории маркетинга впечатлений. Обобщены различия понятий ощущения, чувства, восприятия, впечатления, эмоций, переживания, воспоминания. Представлена взаимосвязь основных понятий теории маркетинга впечатлений. Уточнено определение понятия "маркетинг впечатлений" на основании ценностного похода.The article classified the main approaches to understanding the essence of the key concepts of the theory of marketing experience. Summarizes the differences between the concepts sensations, feelings, perceptions, impressions, emotions, feelings, memories. It shows the relationship of the basic concepts of the theory of marketing experience. Clarified the definition of marketing experience on the basis of the valuable campaign.ruмаркетинг впечатленийценноститеория маркетингамаркетингmarketing experiencesvaluesУточнение понятийного аппарата теории маркетинга впечатленийClarification of the conceptual apparatus of the theory of marketing experienceArticlehttps://orcid.org/0000-0003-2910-9280