Подригало, Михайло АбовичКраснокутський, Володимир МиколайовичШевцов, Вадим Михайлович2022-07-022022-07-022021Подригало М. А. Принципи раціонального агрегатування тракторних самохідних шасі / М. А. Подригало, В. М. Краснокутський, В. М. Шевцов // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Сер. : Автомобіле- та тракторобудування = Bulletin of the National Technical University "KhPI". Ser. : Automobile and Tractor Construction : зб. наук. пр. – Харків : НТУ "ХПІ", 2021. – № 2. – С. 91-98https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/57580В статті розглянуто оптимальне розташування навісної машини на рамі самохідного шасі для раціонального використання тягово-зчіпних властивостей машино-тракторного агрегату. Визначені критерії їх раціонального агрегатування з урахуванням умов виконання відповідних агротехнічних вимог. Надані рекомендації перевірки можливості агрегатування його з конкретною навісною машиною. Теоретично та експериментально доведено, що трактор класичного компонування поступається тракторному самохідному шасі аналогічної маси та потужності по тягово-зчіпним якостям, паливній економічності , прохідності, керованості, маневреності, стійкості та низкою інших параметрів та не має можливості міжосьового навішування. Різні компонувальні схеми, перерозподіл нормальних реакцій по осях та специфіка силового впливу відрізняють тягову динаміку ТСШ від тягової динаміки трактора.The article considers the optimal location of the mounted machine on the frame of the self-propelled chassis for the rational use of traction and coupling properties of the machine-tractor unit. The criteria of their optimal aggregation are determined taking into account the conditions of fulfillment of the corresponding agrotechnical requirements. Recommendations for checking the possibility of aggregating it with a specific attachment are provided. Theoretically and experimentally it is proved that the tractor of classical layout is inferior to self-propelled tractor chassis of similar weight and power in traction, fuel economy, passability, controllability, maneuverability, stability and a number of other parameters and has no possibility of axle suspension. Different layout schemes, redistribution of normal reactions along the axes and the specifics of the force action distinguish the traction dynamics of TSSH from the traction dynamics of the tractor.ukтракторне самохідне шасіагрегатуванняраманавісне обладнанняself-propelled tractor chassisaggregationframeattachmentsПринципи раціонального агрегатування тракторних самохідних шасіPrinciples of rational aggregation of tractor self-propelled chassisArticlehttps://orcid.org/0000-0002-1624-5219https://orcid.org/0000- 0001-9484-4113https://orcid.org/0000-0002-5115-4398