Kovshik, V. I.2014-07-252014-07-252011Kovshik V. I. Peculiarities of business-to-business marketing strategy creation in ukrainian enterprises / V. I. Kovshik // Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ" : зб. наук. пр. Темат. вип. : Актуальні проблеми управління та фінансово-господарської діяльності підприємства. – Харків : НТУ "ХПІ". – 2011. – № 14. – С. 49-52.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7879In the article the main distinguishing characteristic of business-to-business (B2B) marketing process are considered. Impact of various factors on the process of marketing strategy creation for enterprises of this segment is reviewed. The possible problems occurring in the strategic planning process at Ukrainian B2B enterprises are outlined and ways of their avoidance are proposed.У статті розглядаються основні відмінні риси процесу маркетингу в сегменті business-to-business (B2B). Аналiзується вплив рiзних чинників на процес розробки маркетингової стратегії для підприємств цього сегмента. Викладені можливi проблеми, що виникають у процесі стратегiчного планування на українських пiдприємствах B2B, i пропонуються можливi шляхи їх попередження.enbusiness-to-businessB2Bmarketing strategyenterprisesstrategic planningPeculiarities of business-to-business marketing strategy creation in ukrainian enterprisesArticlehttps://orcid.org/0000-0002-1121-0674