Посохов, Ігор МихайловичЛукіна, Світлана Юріївна2023-07-082023-07-082023Посохов І. М. Реінженіринг у міжнародному бізнесі / І. М. Посохов, С. Ю. Лукіна // Вісник Національного технічного університету "ХПІ" (економічні науки) = Bulletin of the National Technical University "KhPI" (economic sciences) : зб. наук. пр. – Харків : НТУ "ХПІ", 2023. – № 3. – С. 3-7.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/66946Розглянуто теоретичні основи реінжинірингу у міжнародному бізнесі. Досліджено розвиток міжнародних компаній в умовах впровадження інноваційних технологій. В епоху глобалізації ТНК зайняли міцне місце в системі світового господарства, зараз це не тільки виробничі компанії, в їх склад входять телекомунікаційні компанії, страхові компанії, аудиторські компанії, транснаціональні банки, інвестиційні та пенсійні фонди. Вивчено поняття реінжинірингу та визначено його вплив на ефективність бізнес-процесів в компанії. Сьогодні реінжиніринг – це новаторський метод реорганізації бізнесу, головною метою якого є адаптація підприємства на зміни вимог споживачів при багаторазовому зниженні витрат усіх видів. Основна роль – досягти кардинальних покращень виробничої діяльності за рахунок моделювання, аналізу, зміни існуючих бізнес-процесів. Основна проблема при впровадженні реінжинірингу – високий ризик та неможливість гарантувати величину результату. На виконання поставлених завдань насамперед необхідно забезпечити зацікавленість керівництва у необхідності реструктуризації організації. Запропоновано механізм впровадження (моделювання) реінжинірингу бізнес-процесів міжнародної компанії та визначено основні проблеми його впровадження на сучасному етапі. Виокремлено основні проблеми, із якими зіштовхуються міжнародні компанії під час проведення реінжинірингу бізнес-процесів: дефіцит фінансових ресурсів, а також відсутність інвестиційних джерел та ресурсів для проведення реінжинірингу; опір персоналу до змін, викликаним реінжинірингом, пов'язаний з недостатнім рівнем їхньої мотивації; дефіцит кваліфікованого персоналу та відсутність можливості залучення висококваліфікованих консультантів у галузі реінжинірингу; відсутність сучасної виробничо-технічної бази підприємства; обмежений доступ до високих технологій та нових інформаційних систем через їх високу вартість; високий ступінь невизначеності та ризиків.The theoretical foundations of reengineering in international business are considered. The development of international companies in the conditions of innovative technologies is studied. In the era of globalization, TNCs have taken a strong place in the system of the world economy, now they are not only manufacturing companies, they include telecommunications companies, insurance companies, auditing companies, transnational banks, investment and pension funds. The concept of reengineering was studied and its influence on the efficiency of business processes in the company was determined. Today, reengineering is an innovative method of business reorganization, the main goal of which is to adapt the enterprise to changes in consumer requirements while reducing costs of all kinds multiple times. The main role is to achieve drastic improvements in production activities due to modeling, analysis, and changes in existing business processes. The main problem when implementing reengineering is high risk and the impossibility of guaranteeing the value of the result. To fulfill the tasks, first of all, it is necessary to ensure the management's interest in the need to restructure the organization. As a result, the mechanism of implementation (modeling) of reengineering business processes of an international company was proposed and the main problems of its implementation at the current stage were determined. The main problems faced by international companies during the reengineering of business processes are highlighted: the lack of financial resources, as well as the lack of investment sources and resources for reengineering; staff resistance to changes caused by reengineering is associated with an insufficient level of their motivation; shortage of qualified personnel and lack of possibility to attract highly qualified consultants in the field of reengineering; lack of a modern production and technical base of the enterprise; limited access to high technologies and new information systems due to their high cost; high degree of uncertainty and risks.ukтранснаціональні корпораціїінноваційні технологіїміжнародні економічні відносинибізнес-процесиtransnational corporationsinnovative technologiesInternational Economic Relationsbusiness processesРеінженіринг у міжнародному бізнесіRe-engineering in international businessArticledoi.org/10.20998/2519-4461.2023.3.3https://orcid.org/0000-0001-9668-642Xhttps://orcid.org/0000-0002-6972-2437