Скотнікова, Любов ПетрівнаСафронова, Анастасія Олегівна2019-02-262019-02-262018Скотнікова Л. П. Управління підвищенням ефективності діяльності підприємств виноробної галузі / Л. П. Скотнікова, А. О. Сафронова // Вісник Національного технічного університету "ХПІ" (економічні науки) = Bulletin of the National Technical University "KhPI" (economic sciences) : зб. наук. пр. – Харків : НТУ "ХПІ", 2018. – № 48 (1324). – С. 73-77.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/39926Забезпечення ефективності діяльності є однією з головних завдань підприємств виноробної галузі. На думку провідних вчених сучасне виноградарство країни складна економічна система, ефективність якої визначається різноманітними факторами – соціальними, економічними, екологічними та організаційними. Управління ефективністю діяльності підприємства – це інтегрований підхід менеджменту, що об'єднує різні напрями діяльності підприємства, які включають: стратегію, управління персоналом та виробництвом, аналіз, облік та контроль, системи та програмне забезпечення. Проведено аналіз стану вітчизняної виноробної галузі, її потенціалу, існуючих складнощів, динаміки виробництва виноградного вина, перспектив розвитку за сприятливих економічних умов і державної підтримки. Наведені основні напрями управління підвищенням ефективності підприємств виноробної галузі: товарним асортиментом, якістю продукції, ресурсами, розвитком виробничо-технічної бази, доходами, витратами та фінансовими результатами, економічними ризиками, маркетинговою діяльністю, кадровою політикою підприємства і корпоративною культурою, конкурентоспроможністю підприємства. Запропонована структурна схема організаційного забезпечення управління ефективністю діяльності підприємств виноробної галузі, яка містить у собі організаційну й економічну складові, спрямована на підвищення показників ефективності їх діяльності.Ensuring the efficiency of activities is one of the main tasks of enterprises in the wine industry. According to leading scientists, modern wine-growing in the country is a complex economic system whose effectiveness is determined by various factors - social, economic, environmental and organizational. Managing the efficiency of an enterprise is an integrated management approach that combines different business activities, including: strategy, personnel management and production, analysis, accounting and control, systems and software. The analysis of the state of the domestic winemaking industry, its potential, existing difficulties, the dynamics of production of grape wine, prospects of development under favorable economic conditions and state support are carried out. The main directions of management of the increase of the efficiency of the enterprises of the wine-making industry are: the product range, the quality of products, resources, development of production and technical basis, income, expenses and financial results, economic risks, marketing activities, personnel policy of the enterprise and corporate culture, competitiveness of the enterprise. The proposed structural scheme of organizational support for managing the efficiency of enterprises in the wine industry, which includes organizational and economic components, aimed at increasing the performance indicators of their activities.ukпідприємствоструктурна схемавиноградарствоменеджментвиноwinemaking industrystructural schemeУправління підвищенням ефективності діяльності підприємств виноробної галузіManagement scheme to improve the efficiency of the activities of vineyard companiesArticlehttps://orcid.org/0000-0002-1422-8132